Afviserpind/viskerpind

Elektrisk og elektriske/elektroniske komponenter
Besvar
MadsJ
Indlæg: 77
Tilmeldt: 24 mar, 2004 02:22
Geografisk sted: Danmark

Afviserpind/viskerpind

Indlæg af MadsJ » 26 maj, 2004 01:42

Jeg er i øjeblikket igang med at sætte afviser- og viskerpinden fra en serie 3 over i min serie 2, men jeg er løbet ind i nogle problemer. Ideen med at skifte det ud var hovedsageligt at komme til at kunne styre bagrudeviskeren fra viskerpinden, og at kunne blinke med det lange lys uden at skulle trække 2 gange i afviserpinden. Har været ud for adskillige gange, at jeg ikke får slået det lange lys fra igen, og det kan jo være ret generende for modtraffikanter. Jeg har fundet ud af hvordan de forskellige pinde fra henholdsvis en serie 2 og en serie 3 fungerer, og har også fået sat ledningerne sammen så det passer. Problemet er bare, at for at blinke med det lange lys skal man stadig trække 2 gange i afviserpinden!! [:(!] Jeg ved at det har noget at gøre med relæet, og jeg har haft skilt relæet af fra både 2'eren og 3'eren, men jeg kan ikke lige gennemskue hvordan jeg skal løse problemet..! Man kan selvfølgelig trække ledningerne til lyset helt ind til afviserpinden, så det bliver styret direkte derfra og ikke går gennem relæet, men jeg ved ikke om det kan være farligt..? Er der nogle som har en idé til hvordan jeg løser problemet?? Det må kunne lade sig gøre...



Vinzent
Indlæg: 59
Tilmeldt: 01 okt, 2007 22:43
Geografisk sted: Danmark
Kontakt:

Indlæg af Vinzent » 22 maj, 2008 23:45

Fandt du en løsning på dette, MadsJ?

Kunne lyde som om det var noget med relætypen. Måske det fra serie2 var et holderelæ.

Besvar

Tilbage til "Alfa 33 Alle modeller El-system"