Blæsermotor

Elektrisk og elektriske/elektroniske komponenter
Besvar
Pedersen
Indlæg: 104
Tilmeldt: 20 nov, 2003 17:46
Geografisk sted: Danmark
Kontakt:

Blæsermotor

Indlæg af Pedersen » 02 nov, 2004 18:21

Alfist med 10 tommelfingere søger hjælp[8)][8)]
Min blæser vil ikke mere[V]. Den drillede lidt i sommers, ville nogle gange ander ikke, men nu reager den slet ikke, og vi går jo de kolde mdr. i møde[xx(][xx(].
Hvordan kommer man ind til motoren [?][?]
Har prøvet at kikket både inde under midterkonsollen og ude i motorrummet, men kan ikke lige se hvordan man kommer frem[:(][:(]
Er det overhoved noget jeg selv skal begynde at rode med ??(husk de 10 tommelfingere)
Det skal lige siges at bilen varmer godt nok, men det tager altså lidt lang tid inden forruden er dugfri, når blæseren ikke hjælper[;)]



elp
Indlæg: 1984
Tilmeldt: 08 okt, 2003 19:07
Geografisk sted: Danmark

Indlæg af elp » 02 nov, 2004 21:41

Hej Pedersen - start med kontakten som vist er rimelig let at komme til, med tænding sat til kortslut ledningerne og lyt om blæseren vil køre. Hvis ikke er det blæseren, uden at jeg ved det, vil jeg tro at varmeapparatet med blæser siddet oppe under instrumentbordet mod adskillelsen til motorrummet.

MadsJ
Indlæg: 77
Tilmeldt: 24 mar, 2004 02:22
Geografisk sted: Danmark

Indlæg af MadsJ » 10 nov, 2004 19:52

Er det en serie 2 eller serie 3 du har..? Der er nemlig forskel på systemerne! :)
Hvis det er en serie 3, så har jeg et komplet varmesystem liggende! På det system sidder blæseren i den del af varmsystemet man kan se ude i motorrummet. Den minder om en turbine, hvorimod blæseren i en serie 2 er en ventilator. Derfor den store forskel i effektiviteten på de to systemer...

Er det en serie 2, så sidder selve blæseren inde i kabinen. Du kan mærke blæseren hvis du åbner for varmen nede ved fødderne og stikker hånden (de 10 tommelfingre) op. :)

Pedersen
Indlæg: 104
Tilmeldt: 20 nov, 2003 17:46
Geografisk sted: Danmark
Kontakt:

Indlæg af Pedersen » 10 nov, 2004 20:02

Takker for svar, må lige prøve med de 10 tommelfingere
i aften[:D]

tbc
Indlæg: 88
Tilmeldt: 29 okt, 2003 20:11
Geografisk sted:

Indlæg af tbc » 11 nov, 2004 04:36

Hvis det er en serie II du har, så er det altså ikke helt nemt at nå ind til selve blæseren!

Det er for omfattende at forklare her, men jeg har en værkstedshåndbog til en serie II du kan købe for en 100.- kr. seddel + forsendelse (nypris 600.- ved Køsters) hvis du har tid til at skille tingene ad. Der er gode "eksplosionstegninger" af tingen, så man også kan finde ud af at sætte det sammen igen[:D]

Jeg kan evt. kontaktes på alfa146@bogh.dk

Og ja; det bliver en lang vinter uden blæs på ventilationen - jeg har prøvet det et år!

Mvh. TBC

Besvar

Tilbage til "Alfa 33 Alle modeller El-system"