Rustbeskyttelse

Chassis, døre, klapper og komponenter monteret på karrosseriet.
Besvar
micap
Indlæg: 24
Tilmeldt: 07 okt, 2003 09:22
Geografisk sted: Danmark

Rustbeskyttelse

Indlæg af micap » 07 dec, 2003 00:58

Hejsa Folkens

Nu nærmer tiden sig jo snart hvor vejsalten begynder at spise vores fine biler. Jeg har i den forbindelse tænkt på at lave lidt forebyggende rustbeskyttelse. Men hvilke produkter skal jeg bruge? Hvordan laver man det så det holder bedst? Og hvad med de steder der allerede er rust? Vil det hjælpe at smøre rustbeskyttelse på her?

33 1.5/1.7 QV



ole fisker
Indlæg: 84
Tilmeldt: 05 maj, 2003 22:56
Geografisk sted: Danmark

Indlæg af ole fisker » 07 dec, 2003 09:00

Punkt 1: Bør ikke køre om vinteren, hvis du vil have bilen de næste mange år, uanset om den får rustbekyttelse eller ej.
Punkt 2: Såfremt rusten ikke kommer indefra skal der sandblæses til ren plade, efterfølgende grunding og toplak. Det hjælper ikke blot at smøre rustbeskyttelse ovenpå, kun MEGET kortvarigt.
Punkt 3: Såfremt rusten kommer indefra => pladearbejde.
Punkt 4: Da du givetvis ikke selv har givet en bil en komplet rustbeskyttelsesbehandling før, er der kun én vej: Send den i byen til en komplet Pava, Suvo eller Dinitrol behandling. Hvis du ikke har det rigtige sprøjteudstyr og sprøjteskema, bliver det aldrig godt at gøre det selv !!
Vær opmærksom på, at du som klubmedlem får rabat på en sådan behandling hos flere af firmaerne.

Hvis du regner med kun at beholde bilen det næste ½ til hele år, så glem ovenstående, medmindre du regner med at den nye ejer vil give penge for bilen.





Redigeret af - ole fisker den 07/12/2003 00:08:05

micap
Indlæg: 24
Tilmeldt: 07 okt, 2003 09:22
Geografisk sted: Danmark

Indlæg af micap » 07 dec, 2003 12:25

Tak for svaret Ole

Har ikke lige nogen ide om hvor lang tid jeg beholder bilen. Ved ikke helt hvor slemt det er med rusten, men så vidt jeg kan se er der bagerst på det ene panel lidt huller som ikke ser helt godt ud. Spørgsmålet er jo bare om det kan betale sig at lave rusten, eller få den rustbeskyttet?

33 1.5/1.7 QV

Thomas H
Indlæg: 30
Tilmeldt: 21 aug, 2003 05:24
Geografisk sted: Danmark
Kontakt:

Indlæg af Thomas H » 08 dec, 2003 00:36

Rustbeskyttelse har ingen større virkning på de steder, hvor der allerede er store rustdannelser. Er der udbredt rust i panelet, skal det laves før du rustbeskytter, ellers er det spildt arbejde (og penge).

micap
Indlæg: 24
Tilmeldt: 07 okt, 2003 09:22
Geografisk sted: Danmark

Indlæg af micap » 08 dec, 2003 06:15

Jeg vil ikke kalde det udbredt, men det er da ikke helt perfekt. Tror bare jeg kører igennem vinteren og får det lavet til foråret. Så skulle der også være lidt flere penge i kassen.

33 1.5/1.7 QV

Besvar

Tilbage til "Alfa 33 Alle modeller Karrosseri"