Strømmen forsvinder til visker, blinklys og blæser
Strømmen forsvinder til visker, blinklys og blæser
Det kan være under kørsel eller umiddelbart efter start, så virker blinklys, visker, blæsermotor samt cigarettænder ikke. Efter at have drejet nøglen tilbage til 0 og frem igen, virker det. Jeg har bemærket at der bliver trukket et relæ inde bag instrumentbordret et sted når nøglen drejes, tænkte på om det kunne være det. Er der andre der har oplevet den fejl?
Jeg har måtte købe en hel ratlås dog uden låsecyl. men altså hele huset for at få bundstykket med den defekte kontakt. Det var en udskrivning på 1065,-
Er der nogen der ved om det findes uorginalt, eller der findes en anden bil hvor det passer fra, så skriv et indlæg. Det kan hjælpe den næste der får samme problem.
Er der nogen der ved om det findes uorginalt, eller der findes en anden bil hvor det passer fra, så skriv et indlæg. Det kan hjælpe den næste der får samme problem.
-
Lars Sørensen
- Geografisk sted: Danmark
Hej Jens
Det er godt du selv har fundet ud af problemet for du har ikke været meget hjulpet kan jeg se.
Jeg har heller ikke de vises sten i denne sag, men tvivler på at du kan få den slags reservedele uoriginalt. Til gengæld tror jeg det ville have været muligt at få en ny cylinder ved en ophugger. Dog ville jeg personligt foretrække at købe en sprit ny. Så har du også garantien.
Held og lykke samt fortsat god sommer.
Det er godt du selv har fundet ud af problemet for du har ikke været meget hjulpet kan jeg se.
Jeg har heller ikke de vises sten i denne sag, men tvivler på at du kan få den slags reservedele uoriginalt. Til gengæld tror jeg det ville have været muligt at få en ny cylinder ved en ophugger. Dog ville jeg personligt foretrække at købe en sprit ny. Så har du også garantien.
Held og lykke samt fortsat god sommer.
Hej Jens - jeg forstår godt din frustration. Før i tiden kunne bundstykkerne (kontakten) købes som reservedel, og den ville være hurtigere at skifte end hele ratlåsen. Mht. uoriginal vil jeg tro, at ratlås eller bundstk. sikkert bliver brugt i div. Fiat modeller, det ved de på et Fiat/Alfa reservedelslager.
Hvis el-systemet er fra Bosch kan enheden købes af Magneto - som giver Alfa Klub medlemmer rabat, andre el fabrikater har almindeligvis også en dansk distributør.
Hvis el-systemet er fra Bosch kan enheden købes af Magneto - som giver Alfa Klub medlemmer rabat, andre el fabrikater har almindeligvis også en dansk distributør.