Airbag advarselslampe lyser?

Elektrisk og elektriske/elektroniske komponenter
Besvar
Jensen
Indlæg: 11
Tilmeldt: 14 sep, 2010 08:30
Geografisk sted:

Airbag advarselslampe lyser?

Indlæg af Jensen » 16 nov, 2010 01:34

<p>Hej igen</p><p></div></p><p>Ville lige høre om nogen kender til problemet med at airbag advarselslamper tænder og efter en periode på to dage slukker igen... Det jeg nok fisker efter, er hvad kan jeg forvente fremadrettet?</p><p></div></p><p>Ps. der er tale om en 156 JTS årgang 2005 </p><p></div></p><p>/Jensen</p>



elp
Indlæg: 1984
Tilmeldt: 08 okt, 2003 19:07
Geografisk sted: Danmark

Indlæg af elp » 16 nov, 2010 01:41

Der sidder en "styrebox" til airback'ene, som Alfa værksteder kan udlæse en fejlrapport på, og nulstille boxen.
Det er ofte følerne i sæderne, som har dårlige forbindelser til boxen, vist et stik i eller under sædet.

Jensen
Indlæg: 11
Tilmeldt: 14 sep, 2010 08:30
Geografisk sted:

Indlæg af Jensen » 16 nov, 2010 01:51

<p>Hej Erik</p><p></div></p><p>Tak for dit svar - har også lige gennemlæst de øvrige tråde.</p><p></div></p><p>Kan ikke helt gennemskue hvordan lampen er slukket af sig selv, når alle andre skriver at fejlen skal slettes før lampen slukkes?</p><p>- nogen der kan give et par ord på det?</p><p></div></p><p>/Jensen </p><p></div></p>

elp
Indlæg: 1984
Tilmeldt: 08 okt, 2003 19:07
Geografisk sted: Danmark

Indlæg af elp » 16 nov, 2010 02:46

Så er stikkets ledninger ikke slubbet helt, så indimellem er der forbindelse.

Kildebanken
Indlæg: 1
Tilmeldt: 08 feb, 2008 08:36
Geografisk sted: Danmark

Indlæg af Kildebanken » 16 dec, 2010 07:19

<p>Jeg havde et tilsvarende problem på min 156 JTS 2005 - til sidst lyste lampen konstant. Det var gardinairbagstikket, der var løst. Det sidder i bagagerummet i højre side bag beklædning - det blev skilt ad, fik kontaktspray og blev samlet med en strip. Ingen problemer siden</p><p>En uoriginal tester sagde at det var hovedairbag - men mekker vidste, at det var en "fejl-fejlkode" [:D] - og gik direkte i bagerum.....</p><p>Om det kan løses uden nulstilling er mig ikke bekendt - men vel et forsøg værd..... Det er nemt at komme til.</p>

Bertone
Indlæg: 8
Tilmeldt: 24 dec, 2003 22:49
Geografisk sted:

Indlæg af Bertone » 10 feb, 2011 19:06

<p>Alt afhængt af ECU'en kan fejlen resette sig selv. Særligt de ældre ECU'er lagrer fejlen og skal resettes af ekstern kilde.</p><p>Iøvrigt er det fuldstændigt korrekt at det ofte er dårlige forbindelser, typisk under sæderne.</p><p> </p><p>Man kan sagtens selv resette fejlen. Gå på Ebay og køb et OBDII stik for et par hundrede kroner og download et diagnostiseringsprogram f.eks fiatecuscan.</p><p>Med dette og en bærbar PC kan man udlæse airbagfejl, ABS fejl og alle parametre på motoren. </p><p> </p><p>Det er uundværligt for alle os perlestensmekanikere!!! </p>

Besvar

Tilbage til "Alfa 156 El-system"