Startproblemer..

Elektrisk og elektriske/elektroniske komponenter
Besvar
CuoreSportivo
Indlæg: 14
Tilmeldt: 08 sep, 2010 06:53
Geografisk sted:

Startproblemer..

Indlæg af CuoreSportivo » 04 dec, 2011 06:22

<p>Igennem det sidste år har jeg oplevet at min Alfa 156 2.0 "blot" begynder at blæse, når jeg drejer tændingsnøglen. Når jeg slukker og drejer igen begynder den som regel at starte uden problemer.</p><p></div></p><p>Men her de sidste 3 uger har jeg oplevet at det er som om den starter (begynder at "hakke" ved tændingen), og går så død igen, eller den den hakker først, og blæser så, uden at starte. Når jeg har gentaget rutinen med at dreje tændingsnøglen et par gange eller 4 starter den. Jeg har heldigvis endnu ikke oplevet at den slet ikke ville starte.</p><p>Problemet opstår både når den koldstarter, og når jeg har kørt den varm, og slukket den for en kort stund.</p><p></div></p><p>Umiddelbart tænker jeg at det er batteriet der trænger til at blive skiftet (jeg har haft bilen i 4½ år med samme batteri, og det har sikkert været der et stykke tid før det, hos den gamle ejer), men kan der være andre ting i vejen, som jeg bør undersøge?</p><p>På forhånd mange tak for jeres indslag og kommentarer.</p><p></div></p>



Bertone
Indlæg: 8
Tilmeldt: 24 dec, 2003 22:49
Geografisk sted:

Indlæg af Bertone » 17 dec, 2011 23:28

Jeg gætter på at dit starterrelæ er ved at være slidt. Forbindelsen bliver dårligere efterhånden og kan til sidst ikke bære startstrømmen.
Det er ikke batteriet. Hvis det er fladt, kommer der ikke pludselig strøm når du drejer nøglen et par gange.

Besvar

Tilbage til "Alfa 156 El-system"