Luft anlæg

Elektrisk og elektriske/elektroniske komponenter
Besvar
MartinHK
Geografisk sted: Danmark

Luft anlæg

Indlæg af MartinHK » 24 apr, 2004 01:06

Jeg har for nyligt fået det problem, at når jeg på vælgeren længst til højre vælger at luften skal komme ud i hovedhøjde (indstilling længst til venstre) eller både hoved og fødder, så kommer der nogle gange ingen luft i de forreste dyser eller dyserne oppe oven på instrumentbordet. De to dyser der sidder mellem forsæderne til passagerer bagi blæser fint.
Så kan jeg nogle gange køre vælgeren lidt frem og tilbage mellem de forskellige possitioner, så kommer der luft ud. Andre gange lykkes det mig ikke at få luft ud af de forreste dyser på hele køreturen.

Bilen er monteret med automatisk klima, men jeg synes ikke lige det har nogen sammenhæng med om A/C er slået til eller fra.

Er der andre der har oplevet lignende problemer??

Egebjerg

Indlæg af Egebjerg » 24 apr, 2004 08:53

Uden at ville gøre mig klog på sådan noget lyder det som om "armene" inde i/bag konsollen til luftkanalerne ikke "flytter" sig som de skal...jeg mener det er jo en mekanisk funktion med nogle kanaler som skal åbne og lukke.

KLY

Indlæg af KLY » 27 apr, 2004 05:12

Hejsa...

Umiddelbart enig med Egebjerg. Oplevede en vinter for nogle år siden et ligende problem. "knapperne" påvirker bag midtterkonsolen et lille system at paler/arme og kabeltræk. Hos mig viste det sig at øjet fra kabeltrækket var hoppet af sin pal (har nok taget for hårdt fat på et tidspunkt). Fra tid til anden fik palen dog fat i øjet og gav oplevelsen af lidt "funktion" - men altså ikke som den skulle. Efter at have skilt mitterkonsollen ad fik jeg med lidt besvær lirket kabeltrækket på plads, og det har virket fint siden...

/KLY

Besvar

Tilbage til "Alfa 156 El-system"