Hej, Jeg har lige købt en ny radio. Problemet er at når jeg hører radio med motoren tændt, tikker det i takt med motorens omdrejninger. Har ikke haft problemet med andre radioer monteret. Jeg har fået radioen kontrolleret, den overholder alle spec. Jeg har monteret et støjfilter mellem radio og batteri uden succes. Er der nogen der har et bud på hvordan jeg kan løse problemet?
Hej
Martin
Tikken i radio
hej martin
du skriver den ikke gør det med andre radioer ,har du en forstærker i .hvis den kun gør det med den radio så tjek at alle højtaler ledninger sider som de skal (kan godt være byttet i iso stikket )hvis de er ok så træk en ledning direkt fra batteriet.og hvis den stadig tikker løs er det radioen .
mvh steffan
alfa 155 3,0 v6 super
du skriver den ikke gør det med andre radioer ,har du en forstærker i .hvis den kun gør det med den radio så tjek at alle højtaler ledninger sider som de skal (kan godt være byttet i iso stikket )hvis de er ok så træk en ledning direkt fra batteriet.og hvis den stadig tikker løs er det radioen .
mvh steffan
alfa 155 3,0 v6 super
Har nu prøvet at trække ny stel, det virkede ikke.
Har prøvet at føde radioen direkte fra batteriet, det virkede ikke.
Jeg mistænker nu antennekablet, da der ikke er forskel i signalets kvalitet om jeg har antennen skruet i eller ej. Kan der gå overgang i antenneledninger? Kan man måle forskel i modstanden på antennen og i så fald hvad skal den være?
Mange spørgsmål, håber der er nogen der kan hjælpe
Martin
Har prøvet at føde radioen direkte fra batteriet, det virkede ikke.
Jeg mistænker nu antennekablet, da der ikke er forskel i signalets kvalitet om jeg har antennen skruet i eller ej. Kan der gå overgang i antenneledninger? Kan man måle forskel i modstanden på antennen og i så fald hvad skal den være?
Mange spørgsmål, håber der er nogen der kan hjælpe
Martin