Dæmpere til stor bagklap på TI serie 3

Chassis, døre, klapper og komponenter monteret på karrosseriet.
Besvar
Nyholm
Indlæg: 12
Tilmeldt: 27 jan, 2004 07:22
Geografisk sted: Danmark

Dæmpere til stor bagklap på TI serie 3

Indlæg af Nyholm » 07 aug, 2004 07:41

Hjælp!!!! Min Alfasud (læs bagklap) kan ikke "få rejsning"

Hvor dælen hitter man sådan nogle? Jeg har besøgt alle de lokale autoudstyrs-grossister og har ikke kunne finde dem i nogle af deres sortimenter/kataloger. Heller ikke på internettet har jeg haft succes. Kan de fås endnu? Har nogen erfaring med at installere alternative - korte eller længere? Evt. med andet stempelkraft?

Morten



Peter Dyrelund
Indlæg: 88
Tilmeldt: 17 jun, 2003 21:38
Geografisk sted: Danmark

Indlæg af Peter Dyrelund » 10 aug, 2004 22:39

Ja, det er et problem med "potensen".

For et halvt års tid siden fik jeg lavet fire specielle dæmpere. Det vil sige, at jeg købte nogle universelle, der var en anelse længere, og så fik jeg lavet nogle særlige små rustfri beslag i den ene ende. Men det var ikke billigt! Dæmperne kostede ca. 350 kr. pr. stk. Dertil de særlige beslag. Det var en ven, der lavede disse, så jeg kan ikke oplyse prisen, men der var en del arbejde. Gevindet på enden af hver dæmper skulle også drejes ned fra et M6 til M5 for at det kunne være der.

Så vidt jeg husker, støtte jeg imidlertid på en oplysning et eller andet sted (på net eller lign.) om, at der var et sted, hvor man stadig kunne få de rigtige dæmpere ("løftere"). Desværre fik jeg ikke fulgt op på informationen og kan derfor ikke hjælpe yderligere.

Hvis du er interesseret i at få "potensen" igen med universelle dæmpere som nævnt ovenfor, kan jeg hjælpe dig, men prisen bliver formentlig ca. 1.000 kr. for et sæt.

Hvis du i stedet finder en anden løsning, så skriv om det her i forum, for jeg vil gerne købe nogle flere at have i reserve. Det er jo en "sliddel".


mvh
Peter

redaktoer@alfaklub.dk


PS: Hvis du finder nogle til en Alfa Sprint, kan de også bruges, men de er nogle få centimeter kortere (hvilket er brugbart, men nogle få cm længere end originalt er altså bedre).

Besvar

Tilbage til "Alfasud/Sprint Alle modeller Karrosseri"