bundskjold m.m - **** et uheld

Chassis, døre, klapper og komponenter monteret på karrosseriet.
Besvar
nhed
Indlæg: 100
Tilmeldt: 12 mar, 2009 18:20
Geografisk sted: Danmark

bundskjold m.m - **** et uheld

Indlæg af nhed » 03 jun, 2010 06:02

<p>****, hvor uheldig kan man være!!</p><p>Skulle lige på en havkajaktur, fint vejr, kører med 10 km i timen på strandeng, da der pludselig lyder et brag. Har påkørt en skjult sten i græsset. Resultat er, at bundskjold er flækket, og jeg kan se, at der har været et tryk opad på aircon køler, dog uden at den er blevet utæt. Forkofanger er der intet sket med, men der må have været et tryk på en evt. stålbjælke, som må sidde på tværs, eller hvad???? der er ingen synlige skævheder noget sted, men stenen må have trykket noget opad. Jeg må selvfølgelig have skiftet skjoldet, men hvad skal jeg ellers gøre, for at være sikker????</p><p>V.h</p><p>niels</p>



svendm
Indlæg: 169
Tilmeldt: 08 aug, 2005 11:15
Geografisk sted:

Indlæg af svendm » 03 jun, 2010 10:38

Det var da uheldigt [B)]
Skal du være helt sikker så er du nødt til at bide i det sure æble og skifte det hele [V] Omvendt, hvis det ikke er ret meget så kan du da nøjes med skjoldet og så holde øje med det andet.
Mvh. Svend

elp
Indlæg: 1984
Tilmeldt: 08 okt, 2003 19:07
Geografisk sted: Danmark

Indlæg af elp » 03 jun, 2010 17:07

Bag kofangeren og under køleren sidder en tværvange, som er svejst til de langsgående vanger, som forhjulophænget er fastgjort til. Når skjoldet er afmonteret, kan man se om stenen har slået vangen skæv, hviket, i alvorlige tilfælde, kan have fået de langsgående vanger til at flytte sig og trække ophængene ud af sporing.
Det vil nok også være sikrest at tjekke motorens bundkar, det kan revne ved mødet med f.eks. en sten.
Du kan erstatte plast skjoldet med et af aluminium som holder meget bedre til slag og at skrabe mod forhøjninger. Det koste ca. det samme som plast skjoldet, og har på min ret sænkede 156 holdt ca. 4 år, plastskjoldet måtte jeg skifte hvert ell. hverandet år.

nhed
Indlæg: 100
Tilmeldt: 12 mar, 2009 18:20
Geografisk sted: Danmark

Indlæg af nhed » 08 jun, 2010 16:41

<p>Hej </p><p>Har afmonteret tværgående stålbjælke, som køler, filterkasse samt airconkøler hviler på. Den var blevet en smule skæv, så jeg valgte at købe en ny til en pris af tusinde kr. lidt tyveri synes jeg, men når man nu er et fjols, så koster det vel!</p><p>Jeg prøvede at rette den, men den er meget stiv, grundet den pressede form. Den er skruet fast, med to bolte i hver side, tager to min. at skifte, når bundskjold er afmonteret.</p><p>V.h</p><p>Niels</p>

Besvar

Tilbage til "Alfa 156 Karrosseri"