Vinduesviskerløsning

Chassis, døre, klapper og komponenter monteret på karrosseriet.
Besvar
Cavis
Indlæg: 26
Tilmeldt: 11 nov, 2003 07:29
Geografisk sted: Danmark

Vinduesviskerløsning

Indlæg af Cavis » 18 nov, 2004 03:40

...laver lige en ny tråd da den anden ikke virkede...


Har hørt fra mange 156 ejere, og selv oplevet hvordan ens vinduesviskere "skrubber" hen over forruden, med en lyd der kan få det værste frem i en. Har selv prøvet flere forskellige løsninger, bl.a. med andet blødere gummi, eller at rette lidt på viskerarmenes vinkel på forruden. Men intet virkede rigtigt!

Var så omkring www.Auto-part.dk her i ugen, og de havde lige fået importeret en ny type vinduesviskere hjem fra Valeo. Viskeren er helt anderledes end dem vi har set tidligere, alle "vippestænger" er væk, og viskerbladet består nu "kun" af en blød bladfjeder med blødt gummi mod ruden, og en gummi "spoiler" der skal fange fartvinden. Viskeren former sig simptelhen efter ruden! Selve monteringen kan selv den mest fummelfingrede klare på den lokale tankstation, på under 10 minutter med alle fordelene bagefter.

Om de så virker! Man kan råbe af fryd over en kvinde, en lækker bil, eller andre ting. Men undertegnede tog sig selv i at udtrykke min højlydte begejstning over dette langvarige viskerproblems løsning, så de omkring kørende bilister måtte have endnu tænkt "Wow, endnu en gal Alfist der har fået bilen startet"

Valeo viskerbladene har nummer DD90 UM650, og jeg fik dem gennem Autopart, Jægergårdsgade 154, i 8000 Århus C. Tlf. 86 20 21 77, de er lidt dyere end almindelige viskerblade - 312,50 for et sæt - men de virker!


Hilsen - En nu lykkelig 156 ejer i regnvejr


NB: Firmaet fik for nogen tid siden ny ejer, der tidligere har arbejdet ved Dybroe i Århus (der er italiener grossist, for værksteder), og de har derfor en del erfaring i at skaffe de rigtige dele til vores biler, og endda til priser der ligger langt under hvad du skal give hos Alfa forhandlerne. Der er dog mest tale om blik- og slid dele, men absolut et ring værd!



Lars Sørensen
Indlæg: 239
Tilmeldt: 08 jul, 2004 00:41
Geografisk sted: Danmark

Indlæg af Lars Sørensen » 20 nov, 2004 02:27

Kender ikke til problemet..........

Bruger Turtle Clear view og holder farten på "Alfa speed".
Vandet løber af, helt af sig selv. Kunne smide viskerne helt væk.....

Ole Jørgensen
Indlæg: 79
Tilmeldt: 22 okt, 2003 04:14
Geografisk sted: Danmark

Indlæg af Ole Jørgensen » 20 nov, 2004 03:55

Lars, skal man ikke op på en vis hastighed før det virker[?]

Lars Sørensen
Indlæg: 239
Tilmeldt: 08 jul, 2004 00:41
Geografisk sted: Danmark

Indlæg af Lars Sørensen » 20 nov, 2004 04:56

Som regel lige efter en behandling 70+ og så stiger intervallet ellers. Motorvejskørsel er en leg, har kørt hele vejen fra Roskilde til Give uden at bruge viskerne en eneste gang. Nej det var ikke tørvejr og solskin. Det stod ned i stænger.
Men også almindelig bykørsel kan gøres efter en behandling.
Et fif er at behandle ved hver bilvask. Tør rude, smør på, lad tørre, ny omgang, lad tørre og skyl efter med vand og tør af.

deepo
Indlæg: 11
Tilmeldt: 17 jan, 2005 06:56
Geografisk sted: Danmark
Kontakt:

Indlæg af deepo » 16 feb, 2005 17:40

Jeg fik bestilt det nævnte viskersæt fra Valeo hos Autopart, og de er helt OK!

Dog vil jeg mene, at passagersidens visker skal være 2cm kortere end førersidens. Sættet leveres med to ens viskere, men passagersidens er lidt for lang, for den kan ikke følge forrudens krumning.

/Mogens

Ole Nielsen
Indlæg: 115
Tilmeldt: 08 aug, 2004 15:32
Geografisk sted: Danmark

Indlæg af Ole Nielsen » 18 feb, 2005 05:12

Hej Lars.
Det tips glæder jeg mig at høre mere om ... forhåbenlig fredag i påsken :-)

Besvar

Tilbage til "Alfa 156 Karrosseri"