Ruder...156

Dine forslag til nye fora omhandlende Alfa 156
Besvar
LarsM
Indlæg: 32
Tilmeldt: 04 okt, 2003 21:16
Geografisk sted: Danmark

Ruder...156

Indlæg af LarsM » 02 nov, 2003 08:04

Er jeg den eneste der "æder" ruder?????
Min dejlige Alfa kører nu på nr 4 forrude (ja, nu på nr 4 ....med stenslag igen - igen..... shit!"). Omlakeret i en mystisk rød farve på taget på alfas (= ja, ja....Fiat...et ligegyldigt italiensk junk firma, som ingen vel kender om 10 år) regning.... bliver mere og og mere pink...på låget. Er det kun jeg, som ligger i måsen på enhver lastvogn læsset med småsten.....eller er det 156 som æder sten ???

lars



svendn
Indlæg: 38
Tilmeldt: 09 okt, 2003 06:25
Geografisk sted: Danmark

Indlæg af svendn » 02 nov, 2003 11:29

Hej Lars.
Har selv en 156`er som nærmer sig de 100.000 km uden særlige problemer med ruden, dog har jeg lige fået monteret en ny i forbindelse med reparation af en mindre skade. Her talte jeg netop med værkføreren om at en del mener at forruden er blevet svagere på alfaen, han kunne oplyse at ALFA - og sikkert også andre - i de senere år er begyndt at lave ruderne i en tyndere godstykkelse for at holde vægten nede, herved kan det jo ikke udelukkes at disse også er blevet lidt mere modtagelige for stenslag? Endvidere fik jeg fortalt at man (hos ham) har skiftet til en anden leverandør af ruder fra England da en stor del af ruderne fra Italien var behæftede med fejl og ridser når de ankom til Danmark.

Hilsen Svend


Alfa 156 selespeed

alfalund
Indlæg: 82
Tilmeldt: 30 sep, 2003 02:59
Geografisk sted: Danmark
Kontakt:

Indlæg af alfalund » 16 dec, 2003 00:57

Jeg tror ganske enkelt ikke på det med at ruderne skulle være svage. Der har været en kedelig tendes til at biler tager uhæmmet på i forbindelse med lanceringen af en ny model - 156'eren var ingen undtagelse med 1,225 kg i 1997.

Sikkerhed vejer da noget, men komfort er nok den virkelige forklaring. Støjdæmpende asfaltmåtter vejer helt uhæmmet og bruges overalt for at holde rumlen fra motor, hjul og udstødning ude.

Nu er det de færreste bilproducenter der laver deres egne ruder, og dem der laver til Alfa laver også til andre.

FDM hører blandt dem der i deres visdom også har anklaget Alfa for at have for tynd lak; men hvis din køler er plettet som en leopard og du skifter forrude en gang om året - så er det næppe bilens skyld.

Hvis vi endelig skal tale tåbeligheder må det være at tågelygterne er lavet af glas og ikke slagfast plastic - ikke mindst da glasset ikke kan købes løst, men kun som en komplet lygte...

bstegger
Indlæg: 9
Tilmeldt: 19 dec, 2003 05:23
Geografisk sted: Danmark

Indlæg af bstegger » 19 dec, 2003 06:02

Jeg er på min forrude nummer fire. Min 156'er har rundet 116.000 km. De to første forruder var totalt skod - ekstremt sarte. Det gør selvfølgelig ikke sagen bedre, når fronten er smuk, rund og lav som på en 156'er, vognen er voldsænket, og chaufføren selv mener, at han kan ligge og skubbe på alle de forankørende. Men alligevel... Forrude nummer tre var klart bedre end de to første, men den blev ramt meget uheldigt lige i kanten af en meget stor sten, og så revnede den (også).
Rude 4, som jeg er på nu, har kørt 21.000 km, og den ser fortsat næsten perfekt ud, til trods for at vogen stadig er sænket, og chaufføren stadig ikke holder afstand. Konklusionen er altså, at Alfa har forbedret sine originale 156 forruder ekstremt meget indenfor de sidste to år...

Peter Knudsen
Indlæg: 2
Tilmeldt: 11 jun, 2008 20:51
Geografisk sted: Danmark

Indlæg af Peter Knudsen » 11 jun, 2008 21:53

Jeg har en 159er 2007 som meget hurtigt har fået nogle grimme ridsr og stenslag. Jeg er af den opfattelse at ruderne ikke er gode nok til at modstå den mekaniske påvirkning der naturligt er på en bil. Der bliver simpelthen sparet alle de steder der kan spars. Så pas på jeres ruder og lad være med at bruge isskraber og hold afstand.

Besvar

Tilbage til "Alfa 156 Forslag til nye fora"