156 1,6 "skralder"

Motor, motor-styring og komponenter på motor
Besvar
morten knudsen
Geografisk sted: Danmark

156 1,6 "skralder"

Indlæg af morten knudsen » 16 mar, 2009 23:03

Jeg er ny bruger, men er i samme båd som mange andre lykkelige Alfa ejere.
Jeg har lige fået renoveret topstykke (efter tandremshaveri) med 10 nye ventiler. Det er monteret med ny tandrem, strammerhjul osv. Olie og filter er selvfølgelig også skiftet.
Nu er problemet bare: motoren starter fint, men går lidt ujævnt ( havde kørt 300000 inden haveri). Efter at den har gået i ca 30 sekunder, opstår der en "skralden" når den køres op over 1500 omdr. Hvis den går tomgang er der ikke noget. Lyden forsvinder hvis man slukker motoren og starter igen. Nu kan jeg fint køre den op over 1500 omdr, men efter ca 30 sekunder kommer det igen. Er der nogen der har oplevet noget lignende ????

Mvh
Morten

elp
Geografisk sted: Danmark

Indlæg af elp » 16 mar, 2009 23:49

Du bør få bilen transporteret (på fejeblad el.lign.) på værkstedet som udførte reparationen. De må finde ud af om noget ikke er samlet ordenligt eller andre ting i motoren har taget skade af tandremmen sprang.
Det er klogt at skifte plejllejer efter tandremsskaden. Når ventilerne rammer stemplerne, så forplanter stødet til plejllejerne, så ofte/ind i mellem tager skade. Men det er umuligt at sige, hvad som skrælder.

Besvar

Tilbage til "Alfa 156 Motor"