Hjjjææællllpppp
Hjjjææællllpppp
Hej alle ...
Jeg var så røv uheldig at min plejstang og lejer gik...til min smukke 156 2,0TS fra 2000 ... Og en ny rep-motor ligger sgu på næsten 25 af de lange bananer av av av av....
Jeg vil først og fremmest høre om der er nogen af jer der ved hvor man evt kan i næreheden af en motor til rimlig pris... har prøvet alle hugger i jylland og ingen held ....
Er der nogen af jer der ved hvor jeg kan skaffe en motor der er gået ca 80000 og ikke koster en bondegård..... som sagt hjælp... har ikke kørt i min vilde engel i næsten en mdr.....????????????????
Jeg var så røv uheldig at min plejstang og lejer gik...til min smukke 156 2,0TS fra 2000 ... Og en ny rep-motor ligger sgu på næsten 25 af de lange bananer av av av av....
Jeg vil først og fremmest høre om der er nogen af jer der ved hvor man evt kan i næreheden af en motor til rimlig pris... har prøvet alle hugger i jylland og ingen held ....
Er der nogen af jer der ved hvor jeg kan skaffe en motor der er gået ca 80000 og ikke koster en bondegård..... som sagt hjælp... har ikke kørt i min vilde engel i næsten en mdr.....????????????????
-
Lars Sørensen
- Geografisk sted: Danmark
Vildt surt [xx(]
Desværre er der ikke meget at gøre i den "butik". Der er et stort flow på brugte motorer. Mange har kørt langt, andre har haft havari. Dårlig service, vejledning og vedligeholdelse har været årsag til mange uheldige episoder.
Det billigste ville være at finde en bil med en lille skade i Tyskland med lav km stand. Derved har du reservedele til langt frem i tiden. Kan købes til rimelige penge. Finder du en udstyrsmodel kan du sælge dele fra og måske holde udgifterne temmelig langt nede.
Men en maskine herhjemme er svær at finde til under 20 kilo.[V]
Desværre er der ikke meget at gøre i den "butik". Der er et stort flow på brugte motorer. Mange har kørt langt, andre har haft havari. Dårlig service, vejledning og vedligeholdelse har været årsag til mange uheldige episoder.
Det billigste ville være at finde en bil med en lille skade i Tyskland med lav km stand. Derved har du reservedele til langt frem i tiden. Kan købes til rimelige penge. Finder du en udstyrsmodel kan du sælge dele fra og måske holde udgifterne temmelig langt nede.
Men en maskine herhjemme er svær at finde til under 20 kilo.[V]
Ja tror deværre du har ret øv øv øv... Men har i mellem tiden fundet et sted i nord italien hvor man kan få en ny motor til ca 2000 Euro der bare det med at få den sendt hjem og alt det bøvl.... men giver sgu ikke op .. den bil skal være køre klare om 14 dage .... Har du ellers nogle ideér om hvor man kan finde skadet biler henne i tyskland eller andre steder ??? .. ellers ligner vores biler meget hinanden har også 18tommer på og har fået lavet udstødning i hver side med pot så den ser lidt hardcore ud.... men hvad nytter det når hjertet i den bløder..... håber på du kender nogle gode steder man kan henvnde sig til.....
Mhv.
Sinisa
Mhv.
Sinisa
-
Lars Sørensen
Ved at flere har brigt www.mobile.de som udgangspunkt. Ellers prøv at kikke forbi på www.cuoresportivo.dk og tag en snak med Kønig. Han bor på Als og har haft en del kontakt i det tyske. Måske I kan finde ud af det sammen.
Men 2000 euro er ikke slemt. Kender du ikke et vognmandsfirma i lokalområdet der for en tjeneste kan tage den med hjem ?
Men 2000 euro er ikke slemt. Kender du ikke et vognmandsfirma i lokalområdet der for en tjeneste kan tage den med hjem ?
Så den i vinkel du ...... Har bestilt en shortblock motor hel ny til 1350 Euro total fedt den kommer hjem til pappa her om 7 dage Fandt jo ud af at jeg sagtens kunne bruge mit top stykke der næsten var ny.... så jeg regner med at den kan komme ud og cruse om ca 14 dage..... glæder mig som et lille barn op til jul....og har fået tilbud på en ny turbo til 340 euro ... det jo helt vildt hvor billig det er i italien ..... og han tilbød sgu og kaste nye smedet stempler i og det hele for en ekstre 200 euro tror sgu jeg gøre det ....??? PS. Er der nogen af jer der ude der ved om en 156 V6 motor passer ned i 156 2,0?????
ROLIG NU SINI!!!!!
Du er netop lige nu igang med at få taget røven i den grad!
Din Short-blok er formentlig rigtig "short" ...dvs så short at du aldrig ser den! Du får IKKE IKKE IKKE en turbo eller smedede stempler (det er vel Mahle - går jeg ud fra at dit "fantastiske" tilbud indeholder??) til de priser. Selv ikke ved en perlegrus-mekaniker i Usbekistan!
Sorry
[xx(]
Du er netop lige nu igang med at få taget røven i den grad!
Din Short-blok er formentlig rigtig "short" ...dvs så short at du aldrig ser den! Du får IKKE IKKE IKKE en turbo eller smedede stempler (det er vel Mahle - går jeg ud fra at dit "fantastiske" tilbud indeholder??) til de priser. Selv ikke ved en perlegrus-mekaniker i Usbekistan!
Sorry
[xx(]
Hej Sinisa,
Muligvis har du allerede checket linket her eller fået din short block (blev det til noget eller var det en and[?]).
Ellers kunne limket her være en mulighed???
http://www.aw-delta.de/motoren.html
Held og lykke
Muligvis har du allerede checket linket her eller fået din short block (blev det til noget eller var det en and[?]).
Ellers kunne limket her være en mulighed???
http://www.aw-delta.de/motoren.html
Held og lykke
Hej jo det gik skide godt fik min motor og den køre som en drøm fik også i mellem tiden filet topstykket ned så den arbejder med en højer komprasion og tro mig man kan mærke det i optræk ikke så meget i toppen men i optrækket er den sgu vild..... dejligt.. men mange tak for hjælpen og bare skriv hvis i får brug for dele eller en ny motor , da min ven i italien siger at det ikke sgu være noget problem at sende mere eller bestille mere som er betydelig billiger end kære danmark.....
-
Fiskekrogh
Hej Sini...(og andre.)
På en eller anden måde har jeg en GRUM fornemmelse af, at der er et eller andet HELT forkert, ved det du har gang i...
Du disker op med nogle helt urealistiske priser - og når nogen så bider på, vil du ikke ud med adresser etc. I autobranchen findes der konstant en 10-15 platugler, der begår bedrageri gennem en kortere periode -typisk indtil der tages fat i dem fra - oftest - fogedens side. Har haft kontakt med en af disse "typer" for vel 10 år siden. Og det jeg ser her minder i BETÆNKELIG grad om det jeg oplevede....
Der er ganske få ting man SKAL være opmærksom på når dan køber en lidt ulden brugt motor:
1)Se motoren og HØR den gå!
2)Check olien /vand(sort...frisk??)Røg??? Blå røg???
3)Vigtigst:Kompressionstest
4)Få motoren med når du har betalt (en kendt stunt er at sende en anden end den fine een du så på...meget brugt spec. i england)
Så SINI:
1) Frem med din adresse og dit telefonnummer
2) Frem med din "leverandør" (gerne www......)
Måske ER jeg for mistænksom og MÅSKE findes motorerne...
MEN som jeg beskrev det i starten, kræver det, at sælge brugte motorer´på postordre, en MEGET MEGET høj moral!
hilsen
lars
[:D]
På en eller anden måde har jeg en GRUM fornemmelse af, at der er et eller andet HELT forkert, ved det du har gang i...
Du disker op med nogle helt urealistiske priser - og når nogen så bider på, vil du ikke ud med adresser etc. I autobranchen findes der konstant en 10-15 platugler, der begår bedrageri gennem en kortere periode -typisk indtil der tages fat i dem fra - oftest - fogedens side. Har haft kontakt med en af disse "typer" for vel 10 år siden. Og det jeg ser her minder i BETÆNKELIG grad om det jeg oplevede....
Der er ganske få ting man SKAL være opmærksom på når dan køber en lidt ulden brugt motor:
1)Se motoren og HØR den gå!
2)Check olien /vand(sort...frisk??)Røg??? Blå røg???
3)Vigtigst:Kompressionstest
4)Få motoren med når du har betalt (en kendt stunt er at sende en anden end den fine een du så på...meget brugt spec. i england)
Så SINI:
1) Frem med din adresse og dit telefonnummer
2) Frem med din "leverandør" (gerne www......)
Måske ER jeg for mistænksom og MÅSKE findes motorerne...
MEN som jeg beskrev det i starten, kræver det, at sælge brugte motorer´på postordre, en MEGET MEGET høj moral!
hilsen
lars
[:D]
he he he ...... nåå ja det kan jeg godt se... havde bare ikke adressen der... men okay priserne og motoren er god nok og her er adressen.....http://www.pamot.it/index.htm og hvis den ikke vil på den så prøv at søge på Pamot motor. og db.klik på Ricambi motori så har i den der...
og her er hans adr.Pamot Motorenteile KG
des Christof Paschen
Hilbweg 23
39040 Auer (BZ)
Südtirol / Italien
Tel. + Fax: +39-0471-802 347
Handy: +39-329-750 88 33
e-mail: Pamot ricambi
så har jeg vist gjort en masse mennesker glade ... og ps. hvis du ikke stoler på ham så gøre han... det kræver bare men er moms reg. så sender han det på efterkrav hvis man ikke er et firma sender han det først når han har modtaget pengene..... og alt det du snakket om med motor test osv.... ja tror ikke mange personer får lavet en motor test før de køber en bil.... men jeg kan så kun snakke om egen efaring... Jeg har ialt betalt ca 2000 Euro og har fået motoren hjem.. Så jeg sgu glad for den lille mand der nede.... du kunne jo også bare tag derned og hente den selv.....
og her er hans adr.Pamot Motorenteile KG
des Christof Paschen
Hilbweg 23
39040 Auer (BZ)
Südtirol / Italien
Tel. + Fax: +39-0471-802 347
Handy: +39-329-750 88 33
e-mail: Pamot ricambi
så har jeg vist gjort en masse mennesker glade ... og ps. hvis du ikke stoler på ham så gøre han... det kræver bare men er moms reg. så sender han det på efterkrav hvis man ikke er et firma sender han det først når han har modtaget pengene..... og alt det du snakket om med motor test osv.... ja tror ikke mange personer får lavet en motor test før de køber en bil.... men jeg kan så kun snakke om egen efaring... Jeg har ialt betalt ca 2000 Euro og har fået motoren hjem.. Så jeg sgu glad for den lille mand der nede.... du kunne jo også bare tag derned og hente den selv.....
Hej Alle - har lige tjekket pamot.it og det ser vel tilforladeligt ud. Det de gør er almindelig renovering af slidte/defekte motorer etc. som de sælger den som ombytnings motorer. Men det koster €100-180 at få sendt motoren og vel det samme at få returneret sin gamle motor. Der ydes også en garanti (efter loven), men motoren skal frem og tilbage til Sydtyrol for inspektion og evt. renovering. Det virker ikke særligt smart.
Er her nogen som har erfaring med danske motorrenovatører og hvad en hovedreparation af alfa motorer, shortblokke og topstykker løber op i?
Jeg har kontaktet en cylinder værksted, Ingana i Valby (http://www.ingana.dk/) som udfører en del Alfa motor reparationer for Valby Autoforum. De oplyser priser for hovedreparation motorblok (boring af cylindre, slibning af krumtap samt samling med nye stempler, lejer og oliepumpe) til kr. 12.500,-. Mange motorer får ødelagt et krumtapleje for tidligt (desværre), prisen for slibning af krumtap og i montering i motoren med nye lejer er kr. 6.250,-. Til disse priser skal tillægges arbejdsløn for udtagning montering af motoren plus evt. ekstra reservedele (motorophæng, koblings dele, tandrem). De udfører også komplette hovedreparationer inkl. topstykket fra kr. 25.000 afhængig af omfanget. Alle priser inkl. Moms. Der findes cylinder værksteder over det meste af dk.
Så sparer man fragt og har et sted at henvende sig hvis noget går galt.
Er her nogen som har erfaring med danske motorrenovatører og hvad en hovedreparation af alfa motorer, shortblokke og topstykker løber op i?
Jeg har kontaktet en cylinder værksted, Ingana i Valby (http://www.ingana.dk/) som udfører en del Alfa motor reparationer for Valby Autoforum. De oplyser priser for hovedreparation motorblok (boring af cylindre, slibning af krumtap samt samling med nye stempler, lejer og oliepumpe) til kr. 12.500,-. Mange motorer får ødelagt et krumtapleje for tidligt (desværre), prisen for slibning af krumtap og i montering i motoren med nye lejer er kr. 6.250,-. Til disse priser skal tillægges arbejdsløn for udtagning montering af motoren plus evt. ekstra reservedele (motorophæng, koblings dele, tandrem). De udfører også komplette hovedreparationer inkl. topstykket fra kr. 25.000 afhængig af omfanget. Alle priser inkl. Moms. Der findes cylinder værksteder over det meste af dk.
Så sparer man fragt og har et sted at henvende sig hvis noget går galt.