Blink relæ

Elektrisk og elektriske/elektroniske komponenter
Besvar
Kisser
Geografisk sted: Danmark

Blink relæ

Indlæg af Kisser » 06 mar, 2007 07:43

Hej igen

har lige opdaget endnu en fejl, mit blink relæ er lidt mærkelig fortiden.
Periodisk blinker den kun med halv hastighed " meget langsom " og lige pludselig blinker den normalt næste gang man bruger det.
ER der nogen som kender til sådan et problem, er det evt. blinke relæet der skal skiftes og hvor sidder det, har nu efterhånden fundet ud af at man skal have små børne finger for at kunne skifte noget på en alfa [:)]

Mvh

Jørn

elp

Indlæg af elp » 06 mar, 2007 19:35

Hej Jørn - har lige set i min instruktions bog, desværre fortæller den ikke noget om blinkrelæet.
Når man sætter blinket (og advarselsblinket) til kan man høre klikkene fra relæet bag speedometeret og omd/tælleren, så det må sidde derinde.

Kisser

Indlæg af Kisser » 10 mar, 2007 06:25

Hej Elp

Tak for hjælpen med at finde relæet, men inden jeg begynder at sætte et nyt blink relæ og problemet forsætter, samt har brugt masser af tid på at skifte reæet vil jeg gerne være sikker på at der ikke er andet ivejen.
Mvh

Jørn

elp

Indlæg af elp » 11 mar, 2007 04:40

Det kan der sagtens, men det er svært at sige. Nu sidder det blinkrelæ, vil jeg gætte på, ad h....... til, så man kan prøve at se stelforbindelser til blinklygterne, og bagsiden af sikringsboxen (fugt/løse forbindelser) etc. efter.
Jeg ville nok køre til en autoelektrikker.

Kisser

Indlæg af Kisser » 22 mar, 2007 10:00

Hej Erik

Så fik jeg en løsning på problemmet me blink relæet, det var defekt.
Så fik fak i et nyt, koster hos alfa i Flensborg ca 200,00 kr og så var det ikke så svart at skifte, da de var så venlig at vise mig hvor det sidder.
Det sidder i rat stammen, så af med beklædningen vippe det gamle relæ ud og i med det nye tog ca 30 min.

Så nu er alt vel igen

Mvh

Jørn

Besvar

Tilbage til "Alfa 156 El-system"