Long time, no see (or is it write?) [:D].
Jeg skriver igen fordi min Alfa lige har været på værksted for service. Selv om man ved at gamle biler koster, gør' det sgu' ondt hver gang man hører hvad det koster ... og hvad det enlig burde laves.
Det startede med at jeg købte mig nogle vinterdæk hos AGL i sidste uge. Tog en sporing med det samme for at se om alt nu var som det burde. De sagde at de ikke kunne spore min bil med en defekt "sporstang" (man kan rykke lidt i min venstre forhjul). De kunne skifte på mange biler men ikke på Alfa Romeo. Så ringede jeg rundt. Ringede til to Fiat/Alfa værkstedder og til Jensen Auto i Gentofte. De kaldte det allesammen "sporkugle". Nå ... idag har min bil så været til service og jeg fik at vide at hos Alfa at min sporkugle er OK. Det er min styreaksel som skal fornyes. Det er en opgave af en hel anden kaliber! [xx(]
Pffff, med service, nye vinterdæk, et ophæng til et vindue som skulle skiftes ud, en tandrem som er ved at være der, etc. etc. bliver det en del udgifter. Jeg prøver at trøste mig ved at sige til migselv: "Det er sgu' billigere end at købe en ny!".
Om det holder? [;)][;)] Det må Gud vide ... [;)]
Sporstang - Sporkugle - styreaksel?
Hej Menno - "Long time, no see", betyder jo, at der er gået lang tid siden din Alfa har haft problemer, ikk'
Du har helt, gamle biler og kvinder................
Lad mig trøste lidt, i år har min 156 opført sig eksemplarisk, kun, olie og filtre før vinteren og ½ udstødning i foråret. Men, men, sidste år, av, av, kr. 45000, jeg vil helst ikke tænke over hvad som skedte, det er glemt og den har kørt fint siden, knock, knock on wood.
Og ja, det er meget, meget dyrere at købe en ny - bare tænk på afskrivningen når du køre ud over kantstenen hos forhandleren.
Erik
Du har helt, gamle biler og kvinder................
Lad mig trøste lidt, i år har min 156 opført sig eksemplarisk, kun, olie og filtre før vinteren og ½ udstødning i foråret. Men, men, sidste år, av, av, kr. 45000, jeg vil helst ikke tænke over hvad som skedte, det er glemt og den har kørt fint siden, knock, knock on wood.
Og ja, det er meget, meget dyrere at købe en ny - bare tænk på afskrivningen når du køre ud over kantstenen hos forhandleren.
Erik
Hej Erik! Glad at se at du stadig er lige så hurtigt med at kommentere indlæg. Dette er en af de fora hvor man altid får feedback og kan få en klap skulder à la "Nå nå ... det går nok allesammen!".
Efter jeg er holdt op med at betale Fiat Finansiering (min 156'er er betalt) overfører jeg en tusse om måneden til vedligeholdelse. Troede at det var nok men bunden af den konto ser jeg mange gange. Så skal der overføres lidt (og lidt mere) fra andre konti. Tja ... hvorfor sidder jeg her og piver? Nok fordi jeg ikke svømmer i kroner.
Ja ... ellers havde jeg en ny 3. et eller andet. Hold kæft hvad er der kommet mange flotte modeller efter 156. Jo ... den er stadig flot men ... [;)]
Efter jeg er holdt op med at betale Fiat Finansiering (min 156'er er betalt) overfører jeg en tusse om måneden til vedligeholdelse. Troede at det var nok men bunden af den konto ser jeg mange gange. Så skal der overføres lidt (og lidt mere) fra andre konti. Tja ... hvorfor sidder jeg her og piver? Nok fordi jeg ikke svømmer i kroner.
Ja ... ellers havde jeg en ny 3. et eller andet. Hold kæft hvad er der kommet mange flotte modeller efter 156. Jo ... den er stadig flot men ... [;)]
Ja, ja, men de nye er pludselig en dag også gamle.
Jeg skulle efter normale planer have skiftet min for nogle år siden, men jeg købte noget lejetøj i stedet. Alfa Romeo 1750 Veloce Spider anno 1970, den var dyr i anskaffelse, til gengæld har den ikke kosten noget andet end lidt service siden. Og sikke en glæde, dejlig sommerdag (som der er for få af), ned med taget og vind i hårresterne. Og så er der ingen afskrivning, måske endda kan den stige lidt i værdi.
Jeg skulle efter normale planer have skiftet min for nogle år siden, men jeg købte noget lejetøj i stedet. Alfa Romeo 1750 Veloce Spider anno 1970, den var dyr i anskaffelse, til gengæld har den ikke kosten noget andet end lidt service siden. Og sikke en glæde, dejlig sommerdag (som der er for få af), ned med taget og vind i hårresterne. Og så er der ingen afskrivning, måske endda kan den stige lidt i værdi.