lyd ved koldstart
lyd ved koldstart
<p>Hej</p><p>Har en 1,8ts, som har kørt 80k. Har lagt mærke til, at den ved koldstart efter et par sek. har en lidt snerrende lyd, som mine gamle Golf GTI`også havde. Lyden forsvinder efter et sek. eller to. Jeg har altid været flittig og skiftet til god olie efter 10k, og den kører og går perfekt, men anderledes lyde vækker altid min bekymring. Den bruger ikke megen olie, ryger ikke og den kan vel ikke være slidt? Tænker det måske er noget med at den skal skabe olietryk, eller måske noget med de hydrauliske ventiler som først skal have bygget olietryk op? Måske har lyden altid været der..... Skal jeg være bekymret?</p><p>V.h</p><p>NH</p>
Hvis det tager lidt før olietrykket er oppe eller en hydraulisk taber olie inden i sig, vil motoren give en klaprende lyd fra sig. Hvis det er olietryk som mangler, vil det tage nogle sekunder før olietrykslampen går ud.
Knastaksel variatoren kan også støje, så vil motoren lyde som en diesel nogle sekunder efter start - den kan også blive slidt og tabe olie inden i sig.
Snerrelyde plejer at være utætheder i udstødningssystem eller indsugningsrørerne.
Knastaksel variatoren kan også støje, så vil motoren lyde som en diesel nogle sekunder efter start - den kan også blive slidt og tabe olie inden i sig.
Snerrelyde plejer at være utætheder i udstødningssystem eller indsugningsrørerne.