16 V motorer!

Motor, motor-styring og komponenter på motor
toftlarsen2
Geografisk sted: Japan

Indlæg af toftlarsen2 » 12 apr, 2004 12:48

Hej Erik. Jo det lyder jo meget fristende, men ser du jeg skal have en "fornuftig" og driftsikker alfa denne gang.
Q4 er der ret meget teknink på, såsom 3 differentialer, og en nok til tiden ret hårdt pumpet maskine. Den er tildels opbygge af Lancia Intergral stumper, og de siges at være lidt skøbelige. Det jeg har kunnet læse mig til, så er de ikke langtidsholdbar, hvis man BRUGER bilen.
Når alt kommer til alt, hvor når har man så brug for 4 hjulstræk på de danske landeveje?
En V6'er som bliver dysset ordentligt, er jo tæt på at have denne samme effekt.

Har fundet flg links: www.carsfromitaly.com , som er ret god med diverse gennemgang af alle modeller.

Egebjerg
Geografisk sted: Danmark

Indlæg af Egebjerg » 13 apr, 2004 11:23

Bare lige for en god ordens skyld, vil jeg gerne lige tilføje at jeg aldrig har påstået at en Delta Integrale/155 Q4 er samme som føromtalte. Når det så er sagt er sagt kender jeg heller ingen Integrale-ejere der ikke jævnligt skruer/får skruet i deres motor...

toftlarsen2
Geografisk sted: Japan

Indlæg af toftlarsen2 » 14 apr, 2004 00:05

Daniel> Sådan har jeg heller ikke opfattet det, men det kan der selvfølgelig være andre der har.
Jeg tror at en Q4 kræver ligeså meget en "bil nr 2", som når man er ejer af en 75 turbo.

Skulle nogen stå med en perfekt V6 og så lige stå og mangle en 75 turbo i stedet, ja så sig endelig til - Ja ja det er måske lidt ønske tænkning men hva!.

Besvar

Tilbage til "Alfa 155 Motor"