Hej,
Temp. gik over 100c. lukkede ned med det samme.
Da den var kølet ned manglede den vand da den havde smidt noget efter for høj temp.
Skiftede termostathuset men dette gjorde ingen forskæl.
test i tomgang:
når ca. 75c. og den cirkulerer vand som den skal
når ca. 90c. og køler går igang som den skal.
test ved kørsel:
Holder jeg RPM under 3K når temp. til 90 og køler derefter ned
holder jeg RPM + 3K koger den efter kort tid.
- Der er ikke vand i olie eller olie i vand
- Starter uden problemer bare jeg rør ved nøglen
- Står helt stabilt i tomgang
- Udstødning er der ikke vand i
Jeg står og er i tvivl om det er en toppakning eller om det er vandpumpen.
Er der en måde man kan finde ud af dette.
Er der desuden en fremgangsmåde for udluftning af kølersystemet andet end at åbne for skruen der sidder på køleren øverst?
* Noget der undrer mig er at retur vandet der kommer til expantionsbeholderen bobler konstant?
jeg ville være lettet hvis nogen kan komme med nogen råd.
* har lige fået ny vandpumpe idag og vil montere denne + kilrem.
* Alle serv. er overholdt på denne bil og har aldrig fejlet noget.
Takker.
go weekend.
Varm +90 ...?
Hej Ossi . det med bobler i expantionstanken tyder på at toppankingen er utæt mellem en eller måske flere cylindre, det er kompretionen som danner boblerne.
Mht. vandpumpen, tandremmen skal afmonteres for at skifte den, dvs. at remmen og dens strammerhjul skal skiftes; kræver værktøj til at fastholde knastakslerne i position mens remmen skiftes.
Mht. vandpumpen, tandremmen skal afmonteres for at skifte den, dvs. at remmen og dens strammerhjul skal skiftes; kræver værktøj til at fastholde knastakslerne i position mens remmen skiftes.
<blockquote id="quote"><font size="1" face="Verdana, Arial, Helvetica" id="quote">Citat:<hr height="1" noshade id="quote"><i>Oprindleigt skrevet af elp</i>
Hej Ossi . det med bobler i expantionstanken tyder p� at toppankingen er ut�t mellem en eller m�ske flere cylindre, det er kompretionen som danner boblerne.
Mht. vandpumpen, tandremmen skal afmonteres for at skifte den, dvs. at remmen og dens strammerhjul skal skiftes; kr�ver v�rkt�j til at fastholde knastakslerne i position mens remmen skiftes.
<hr height="1" noshade id="quote"></blockquote id="quote"></font id="quote">
Lyder som om det er det "surt"
Har konstateret at luften der kommer retur er udstødning. Tog returslange af og den lugtede "startet" som udstødning, uden tvivl. Har lige fået et tilbud på skift af toppakningen 12.000,- kan det passe?
Hej Ossi . det med bobler i expantionstanken tyder p� at toppankingen er ut�t mellem en eller m�ske flere cylindre, det er kompretionen som danner boblerne.
Mht. vandpumpen, tandremmen skal afmonteres for at skifte den, dvs. at remmen og dens strammerhjul skal skiftes; kr�ver v�rkt�j til at fastholde knastakslerne i position mens remmen skiftes.
<hr height="1" noshade id="quote"></blockquote id="quote"></font id="quote">
Lyder som om det er det "surt"
Hersild & Heggov: ca. 16.000,- kun toppakning
Tangholm : 15.000,- kun toppakning
http://www.fiat-roedby.dk klar vinder...
Skifter: Toppakning - Tandrem - vandpumpe - kilrem - trykprøvning ...hold fast: 8.860,- inkl moms og res. dele
- og sjovt nok så var de også de flinkeste at tale med og dem der virkede intereserede og stillede flest spørsmål.
De andre 2 var beskeden nærmest den samme... tja. vi har NOK ikke tid de næste 3-4 uger såååå æææhhh øhhh engang i midten eller slutningen af December skal du nok regne med.... hahaha ja RIGHT.
Så jo det kan betale sig at kikke sig omkring.
Der er godt nok langt til RØdby, men Dansk Autohjælp fragter den jo gratis og så får jeg forhåbenligt en dejlig tur hjem
ka i ha det.
opfølgning kommer næste uge - Rødby skal have bilen imorgen eller Torsdag og skulle være klar mandag.
Tangholm : 15.000,- kun toppakning
http://www.fiat-roedby.dk klar vinder...
Skifter: Toppakning - Tandrem - vandpumpe - kilrem - trykprøvning ...hold fast: 8.860,- inkl moms og res. dele
- og sjovt nok så var de også de flinkeste at tale med og dem der virkede intereserede og stillede flest spørsmål.
De andre 2 var beskeden nærmest den samme... tja. vi har NOK ikke tid de næste 3-4 uger såååå æææhhh øhhh engang i midten eller slutningen af December skal du nok regne med.... hahaha ja RIGHT.
Så jo det kan betale sig at kikke sig omkring.
Der er godt nok langt til RØdby, men Dansk Autohjælp fragter den jo gratis og så får jeg forhåbenligt en dejlig tur hjem
ka i ha det.
opfølgning kommer næste uge - Rødby skal have bilen imorgen eller Torsdag og skulle være klar mandag.
Hej Ossi - ja, der er jo en besparelse der er til at tage og føle på.
H&H var ellers finke i sidste uge, en bremseslange på min kones Fiat Punto var blevet utæt; hun holdt hos Volvo i Nærum og de kunne/ville ikke noget andet låne hende en tlf. Hun fik min 156 og køre på job i, jeg kørte forsigtigt ind til H&H som lovede at se på den samme dag. Jeg hentede den samme aften. De havde endda været forudseende nok til at skifte den anden br.slange også, alt for kun godt en tusse! + naturligvis en lejebil.
H&H var ellers finke i sidste uge, en bremseslange på min kones Fiat Punto var blevet utæt; hun holdt hos Volvo i Nærum og de kunne/ville ikke noget andet låne hende en tlf. Hun fik min 156 og køre på job i, jeg kørte forsigtigt ind til H&H som lovede at se på den samme dag. Jeg hentede den samme aften. De havde endda været forudseende nok til at skifte den anden br.slange også, alt for kun godt en tusse! + naturligvis en lejebil.
Hej Erik,
jeg har også tidligere både været hos HH og hos Tangholm til rimeligt fornuftige priser. Men lige med denne ting var det åbenbart temmelig dyrt. På den anden side så var prisen den samme i Københavnsomr. hos dem jeg checkede så det er vel fair nok. Men jeg må da indrømme at jeg er overrasket over den store prisforskæl der er når man kommer et godt stykke væk fra Kbh.
Men som jeg læste i Metroen "som jeg jo tager for tiden
" så får man for 1 mil. 38m2 Lejlighed i kbh og 168M2 hus i Sønderjylland, så det er vilkårene for os Byboere:)
Mvh
Oscar "Ossi"
jeg har også tidligere både været hos HH og hos Tangholm til rimeligt fornuftige priser. Men lige med denne ting var det åbenbart temmelig dyrt. På den anden side så var prisen den samme i Københavnsomr. hos dem jeg checkede så det er vel fair nok. Men jeg må da indrømme at jeg er overrasket over den store prisforskæl der er når man kommer et godt stykke væk fra Kbh.
Men som jeg læste i Metroen "som jeg jo tager for tiden
Mvh
Oscar "Ossi"