Hej
Har fået skiftet bundkar i min 156 2,0 SW. Efter det er blevet skiftet er der kommet en lyd når bil er mellem 2600 - 2800 omdrejninger. Værkstedet har kigget (haft udstødning skilt ad) men har ikke fundet grunden. Mit bedste bud ville have været udstødningen da det lyder sådan men... det er det åbenbart ikke.
Nogen der har et bud?
Mikkel l
lyd ved 2700 omdrejninger
-
Lars Sørensen
- Geografisk sted: Danmark
Prøv at beskrive hvor lyden kommer fra, altså mere præcist og så hvordan det egentlig lyder.
Mange 156´ere har fået skiftet et ophæng ved manifolden som knækker. Den får udstødningsrøret til at "summe" ved små 1500 til 2000 rpm.
Men ellers er det vel bare at komme over en grav og så speede bilen op til lyden kommer og så præcisere hvor den kommer fra.
Løse skruer, spændeskiver eller et skjold. Det kan være varmeskjoldet foran forrøret eller bundskjoldet. Hvordan er standen på det ??
Mange har et mere eller mindre defekt bundskjold som så bliver monteret med strips eller spændebånd. Ligeledes de bøjler (monteret på udstødningsrøret) som udstødningen hænger i, kan revne og vibrere.
Mange 156´ere har fået skiftet et ophæng ved manifolden som knækker. Den får udstødningsrøret til at "summe" ved små 1500 til 2000 rpm.
Men ellers er det vel bare at komme over en grav og så speede bilen op til lyden kommer og så præcisere hvor den kommer fra.
Løse skruer, spændeskiver eller et skjold. Det kan være varmeskjoldet foran forrøret eller bundskjoldet. Hvordan er standen på det ??
Mange har et mere eller mindre defekt bundskjold som så bliver monteret med strips eller spændebånd. Ligeledes de bøjler (monteret på udstødningsrøret) som udstødningen hænger i, kan revne og vibrere.
Jeg har haft samme problem, dog på en Pegeout 405. Det var ikke til at lokalisere, troede at det var plejellejer som var gået, og skiftede dem. Prøvede stort set alt, da jeg er gør det selv mand. til sidst fandt jeg problemet, og det viste sig at være en manglende bolt, den der sad yderst ved gearkassens fastgørrelse til motoren. Holdkæft hvor jeg skældte den (ikke tilstede værende mekaniker ud) som ikke havde spændt denne fast. så det er nok som nævnt en manglende bolt, der gør problemer.