Mangler motorkraft

Motor, motor-styring og komponenter på motor
Besvar
peder
Geografisk sted: Danmark

Mangler motorkraft

Indlæg af peder » 09 jun, 2006 06:50

Kan i hjælpe????

Motoren mangler effekt,
gul motorlampe er tændt, tændingsbanken,
hvad kan være årsagen, har skiftet 7 tændrør, det sidste lille i cylinder 1 kan jeg ikke få løs.

elp

Indlæg af elp » 09 jun, 2006 17:31

Hej Peter og velkommen til Alfasmeden.
Jeg tror ikke det er dine tændrør som er årsag. Pas på med at bruge for meget "vold" for at få tændrøret ud, du risikerer at ødelægge gevindet i topstykket.
Du skal have et værksted til at udlæse fejldata fra motorstyrings enheden (ECU), alle Alfa værksteder og en del andre kan udlæse fra ECU. Herefter ved man hvad som er i stykker.

peder

Indlæg af peder » 10 jun, 2006 00:04

Der er læst fejlcoder ud, endda fra flere værksteder.
Der er 2 fejlcoder, 1. blandingsforeholdet 2. ?
Jeg havde samtidig noget der raslede ved forrøret, så man mente at
det kunne være den forreste cat. der raslede og det er nu undersøgt,
der var ikke det.så nu har jeg en ekstra cat.

elp

Indlæg af elp » 10 jun, 2006 00:25

Har man undersøgt lambda sonden? Den sidder på forrøret før cat og er (som tændrør) en sliddel, dvs. skiftet ind i mellem.
2. fejlkode = ?, er det fordi du ikke kan huske den eller forstod værkstedet den ikke?
Er det et Alfa værksted som har læst kode ud? Hvis ikke, tror jeg det er klogt at bruge sådan et, ellers ender det med at du skal til at åbne Alfa reservedelslager!
Gæt på hvad det ellers kan være: Bankesensor, benzintryk, dysser, tændspoler eller kabler, manglende kompresion, temperatur sensor, andre sensorer (der er en del), forkert indstillede knastaksler osv. osv.

peder

Indlæg af peder » 10 jun, 2006 06:38

Hej Erik

De 3 lambda sonder er undersøgt og er ok, undersøgt på alfa værksted.
airbag lampen er tændt, jeg tror dette er fejlkode nr. 2.
Jeg må nok få skiftet en ting ad gangen. Tak for hjælpen.

peder

Indlæg af peder » 19 jun, 2006 17:48

[:D]Nu kan den igen og vil lige fortælle hvorfor.
Efter 4 besøg på forskellige værksteder lidt fattigere og uden resultat, ringede jeg til Per Maj, han sagde det kunne være luftgennemstrømnings måleren, jeg vidste at den virkede og jeg havde renset denne mindst 10 gange ( uden at vide hvad der skulle renses)efter info læst i dette forum. Jeg har renset og renset denne luftgennemstrømnings måler men uden at vide hvor, men i lørdags prøvede jeg igen, solen skinnede og det hjalp for der var noget der blændede mig, der sad et spejl inde på siden af denne og det var ikke det jeg plejede at rense, det blev nu renset og polleret med 3 my diamant pasta, så nu er køre bilen som en ny.
11.10.06: Tilføjelse til rensning: Pas på med væsker, vatpinde og ligende, der sidder nogle tynde tråde (forbindelser) indstøbt i noget der ligner nervøst sky,(cilikone) kommer man til det under rensning brækker forbindelserne af. Mht. væsker ser det ud til at guld banerne på printet ætset. se billeder

[file]P9019673-30.jpg,588,,[/file]

[file]P9019675-30.jpg,588,,[/file]

[file]P9019677-30.jpg,588,,[/file]

elp

Indlæg af elp » 19 jun, 2006 17:56

Hej Peter - tillykke med at du selv fik rettet fejlen.
Det er for dårligt af værkstederne at de ikke tjekker MAF'en, det er meget almindeligt at de driller pga. snavs på alle lidt ældre biler, uanset mærke og model.

elp

Indlæg af elp » 19 jun, 2006 17:59

Hej Peter - tillykke med at du selv fik rettet fejlen.
Det er for dårligt af værkstederne at de ikke tjekker MAF'en, det er meget almindeligt at de driller pga. snavs på alle lidt ældre biler, uanset mærke og model.

René Poulsen

Indlæg af René Poulsen » 03 aug, 2006 19:26

Hej Peter.
Fik du rettet fejlen på Airbagen. Det er højst sandsynligt stikket under sædet den der gal med, prøv at strippe ledningen op på stolen så den følger denne når du justerer sædet frem og tilbage. Når værkstedet derefter har nulstillet den skulle alt være på plads. Det er da et forsøg værd.

René

peder

Indlæg af peder » 25 aug, 2006 21:31

Jeg har sat ledningerne fast under sædet, mangler bare at få nulstillet, iøvrigt begyndte den gule lampe igen at lyse da vi var på vej til Italien.ØV.

Besvar

Tilbage til "Alfa 156 Motor"