Hej,
Har lige fået min Alfa 155 fra 10/95 totalt motorrenoveret efter 2 stempler var brændt af.
Dvs. stempler, foringer, stempelringe, lejer kort sagt alt er nyt og idag skulle den så prøves for første gang i snart 4 mdr. !!
Men min skræk da jeg skruer oliedækslet af står der en mindre orkan op derfra og ifølge en kammerat som har ordnet bilen for mig må der ikke komme luft derfra.
Inden jeg render ned og skaber mig hos firmaet som lever af, at renovere motorer vil jeg lige høre nogens andre meninger om det er helt korrekt at dette ikke må forekomme.
Håber på svar.
//Sauber
Underkompression
-
Franzbetula
- Geografisk sted: Danmark
Den høje underkompression er desværre et dårligt tegn. Underkompressioenen kommer af at kompressionen i forbrændingskamrene ryger ned i krumptappen i stedet. Der er sikkert et defekt stempel. Hvis et eller flere stempler har været defekte bør man skifte alle hvis ikke der er en årsag til at netop et enkelt stempel er defekt, som en f.eks. en dårlig dyse.
Der kan godt skjule sig nogle revner i stemplet, bag stempelringene. Min kamerat var selv ved at overse da han reparerede sin TS turbo. Det var ikke som først antaget et stempel men 3 der havde revner.
Der kan godt skjule sig nogle revner i stemplet, bag stempelringene. Min kamerat var selv ved at overse da han reparerede sin TS turbo. Det var ikke som først antaget et stempel men 3 der havde revner.