Motor gået ud under kørsel, vil ikke starte igen

Motor, motor-styring og komponenter på motor
Besvar
Bjarnoe
Geografisk sted: Danmark

Motor gået ud under kørsel, vil ikke starte igen

Indlæg af Bjarnoe » 17 jun, 2007 03:20

Hej,

Jeg har en Alfa 156, 1,6 TS fra 2002, som har løbet ca. 111.000 og som jeg ikke har haft problemer med overhovedet indtil i dag.

Var også ude at køre et par ture tidligere på dagen uden nogen problemer. Bilen står derefter parkeret i ca. 1 time, hvorefter jeg starter den og kører ca. 300 meter. Pludselig sætter motoren ud, og displayet blinker med beskederne hhv. "Motor control system failure" og "Engine oil pressure low". Det skal lige siges at jeg ofte tjekker olie og olistanden er helt fin p.t.

Kører derefter ind til siden og slukker helt for tændingen. Da jeg prøver at starte motoren igen sker der absolut intet. Dvs. kontrollamper og andre lamper lyser, så der er strøm på, men starteren kører ikke rundt og motorkontrollampen lyser konstant når bilen står med tænding på.

Det skal lige nævnes at bilen ikke har nogen bundplade, og at der har regnet heftigt i dag, ved ikke om det har noget at sige?

Har også tjekket at det ikke er startspærren den er gal med (det var min første indskydelse, da starteren ikke kører rundt når man sætter tænding på).

Der er vel ikke andet at gøre end at få bugseret den til nærmeste Alfa værksted mandag morgen? (er meget afhængig af min bil)

Nogle gode råd mht. hvem der er billigst og bedst mht. bugsering og reparation? Nægter at bruge Birkelund Biler i Hørsholm.

På forhånd tak
Søren

antonio
Geografisk sted:

Indlæg af antonio » 18 jun, 2007 05:32

hej
det kan være det du siger. prøve et værksted morgen mandag hvor det stikker en stikdiagnose til bilen ecu. og finder fejlen. tager ikke så lang tid.
du kan evt. prøve at spraye nogen WD-40 på de elektriske del uden motorhjelm . starte ved battreien evt.
good luck ..
(ikkke nogen god ide at køre uden bundplade...bump og crash kan ske..)
gå også ind på
http://www.cuoresportivo.dk/index.php
medlemerne er meget kyndige derinde :-)

Bjarnoe
Geografisk sted: Danmark

Indlæg af Bjarnoe » 26 jun, 2007 00:08

Hej...fik kørt den på værksted mandagen efter. Det var tandremmen der var hoppet af...:-((

Heldigvis dækkede reservedelsgarantien stadig, så nu får jeg en fabriksrenoveret motor i uden det koster mig en krone...:-)

Besvar

Tilbage til "Alfa 156 Motor"