Bensinttilførsel ...
Bensinttilførsel ...
Nu er jeg komplet en mongol på dette område så jeg prøver at beskrive det så godt som muligt (ja, og så jeg har oven i købet en handicap fordi jeg er hollænder [:D]. Vil jo ikke lyde som Pim fra Team Easy-On!) [:o)]
Min gamle 156'er (kendt af nogen herinde) viser nogle nye alderdomstegn. Når jeg kører igen efter den har stået stille et stykke tid så er det ligesom den (mindre end 1 minut) ikke trækker jævnt op (som om bensinen ikke tilføres jævnt ... som om en anden trykker på bremsen). Håber I har en idee om hvad jeg skriver om. Efter en par 100 meter kører bilen som den plejer.
Det er ikke så mærkbar når jeg giver laaaaaangsomt gas. Men ... når jeg hurtigt skal afsted så føles det mere voldsomt. Næsten som om "systemet" har svært med at få bensin ned til motoren. [8)]
Capice? [8D] Hvad kan det være?
Min gamle 156'er (kendt af nogen herinde) viser nogle nye alderdomstegn. Når jeg kører igen efter den har stået stille et stykke tid så er det ligesom den (mindre end 1 minut) ikke trækker jævnt op (som om bensinen ikke tilføres jævnt ... som om en anden trykker på bremsen). Håber I har en idee om hvad jeg skriver om. Efter en par 100 meter kører bilen som den plejer.
Det er ikke så mærkbar når jeg giver laaaaaangsomt gas. Men ... når jeg hurtigt skal afsted så føles det mere voldsomt. Næsten som om "systemet" har svært med at få bensin ned til motoren. [8)]
Capice? [8D] Hvad kan det være?
Hej Erik!
Nu har jeg været hos Jensen Auto. De har dømt at der er en fejl i den midterste del af udstødningen. Det sidder åbenbart en slags sensor der (sunte ??????? [:I]) som måler den gasblandning som "fiser" forbi. Den justerer så noget i motoren igen (du kan sikkert finde et billede af den "dims"?).Jeg tror et udstødningsrør var bare en dum rør (but those days are over!). Nu ved jeg godt jeg har et hul et eller andet sted (sådan lyder det) så det ser ud til det skal fikses ... og så kan vi bare håbe på at mit problem er væk. [:D] Man skal jo ikke altid stole på komputere! [8)]
Kan det være en LAMDASONDER han snakkede om? Så det lige i et andet indlæg [^]
Nu har jeg været hos Jensen Auto. De har dømt at der er en fejl i den midterste del af udstødningen. Det sidder åbenbart en slags sensor der (sunte ??????? [:I]) som måler den gasblandning som "fiser" forbi. Den justerer så noget i motoren igen (du kan sikkert finde et billede af den "dims"?).Jeg tror et udstødningsrør var bare en dum rør (but those days are over!). Nu ved jeg godt jeg har et hul et eller andet sted (sådan lyder det) så det ser ud til det skal fikses ... og så kan vi bare håbe på at mit problem er væk. [:D] Man skal jo ikke altid stole på komputere! [8)]
Kan det være en LAMDASONDER han snakkede om? Så det lige i et andet indlæg [^]
<blockquote id="quote"><font size="1" face="Verdana, Arial, Helvetica" id="quote">Citat:<hr height="1" noshade id="quote"><i>Oprindleigt skrevet af elp</i>
Første del af udst. (forrøret) består af flance som spændes mod udst. manifold, 2 rør som samles i et, et flexibelt stykke rør og endnu et kort stykke rør (med lamdasonde) og en flance som katten spændes fast til.
<hr height="1" noshade id="quote"></blockquote id="quote"></font id="quote">
Hold da kæft ... Ha,ha! [:I] De har da gjort sit at sørge for man skal til værksted!
PÅ den anden side ... hvis disse sensore m.m. har sidder ind i motoren var det sikkert endnu mere omfattende at reparere det. [8)]
Første del af udst. (forrøret) består af flance som spændes mod udst. manifold, 2 rør som samles i et, et flexibelt stykke rør og endnu et kort stykke rør (med lamdasonde) og en flance som katten spændes fast til.
<hr height="1" noshade id="quote"></blockquote id="quote"></font id="quote">
Hold da kæft ... Ha,ha! [:I] De har da gjort sit at sørge for man skal til værksted!
Nu er den kørt igennem en test og der er registreret fejl på lamdasonden. Nu synes mekanikeren min bil burde have sammen problemer også når motoren er varm. Det er dog ikke tilfældet. Jeg har et hul i min udstødning men det er dog efter kat'en. Kan det påvirke lamdasonden ??? Det virker ulogisk ... alt FØR lamdasonden ok, men et hul EFTER kat'en? Nu er jeg ikke en mekaniker men med lidt sund fornuft ... [;)]. Jeg får alt udstødning efter kat'en skiftet (2800 inkl. det hele - det er vel ikke så dårligt?). Så må jeg se om min bil stadig gør som den gør nu ... (selv om den lamdasonde-indgreb er lille så har jeg en fornemmelse det er en dyr "fix" ...).
Det er lidt sjovt at så snart jeg har problemer med min gamle Alfa så dukker der en masse andre ting op. Nu virker en af mine el-vinduer bagi ikke mere. Super! [:0]
Det er lidt sjovt at så snart jeg har problemer med min gamle Alfa så dukker der en masse andre ting op. Nu virker en af mine el-vinduer bagi ikke mere. Super! [:0]
Jeg vil sige, at hul i udst. efter katten ikke kan påvirke lamdaen. Skift udstødning og se om bilen kører kold og varm OK. Hvis der stadig er problemer, så skift lamda, koster kr. 1000 hos www.alfastumper.dk og kr. 300 - 400 for en universal hos http://www.biltema.dk/, afh. af antal ledninger sonden har, fra 2-4.
El problemer går ofte over efter nogle dage, men tjek ledninger og sikringer.
El problemer går ofte over efter nogle dage, men tjek ledninger og sikringer.