Motorstyring? MAF? Lamdasonder?

Motor, motor-styring og komponenter på motor
Besvar
kmikkel
Geografisk sted: Danmark

Motorstyring? MAF? Lamdasonder?

Indlæg af kmikkel » 08 sep, 2009 18:26

Efter 215.000 km perfekt drift med mig bag rattet, har 2,0 éren fra 2000 fået et problem. En morgen i denne uge nægtede den simpelthen med at ville trække fra land. Den starter og lyder fuldstændig som normalt, men har vel kun 40 heste? Den vil simpelthen ikke tage omdrejninger, som om den har fået besked om ikke at bestille noget. Bilen kører stadig på sit første sæt udstødning, som er ved at være lidt "træt" - kan det have noget med dette at gøre?
Nogen bekendte har nævnt noget om MAF´er, motorstyring o.lign. Kan der være noget om dette?
I modsætning til mange andre Alfaer, bruger den ikke særligt meget olie (Er blevet skiftet for hver 10.000 km - altid!) -og snurrede som en drøm for nogle dage siden. Snøft[:(] Nogle gode råd vil blive modtaget med kyshånd[:)]

elp

Indlæg af elp » 08 sep, 2009 22:52

Jeg tror ikke at det har noget med din udstædning at gøre, selv om det er usædvanligt, at den har holdt så længe. Hvis noget i udstødningen er tilstoppet af koks ell. andre aflejringer (f.eks.) kat'en, så vil det ikke komme sådan helt pludseligt.
Mit råd er, at få udlæst en fejlrapport fra motorstyringen (ECU), den vil oftes pin pointe fejlen. Det vil være den bedste og billigste måde, modsat at skifte reservede ud fra, hvad man selv eller andre tror, er i udu.

kmikkel

Indlæg af kmikkel » 16 sep, 2009 18:48

Du har helt ret. Man kan skifte det halve af bilen inden man rammer rigtigt. Har denne morgen indleveret bilen hos Alfa i Vejle, og så må vi se hvad de siger? Skal også have "slukket" en airbaglampe ved samme lejlighed. Jeg vil vende tilbage med resultatet af dette besøg, så andre også kan have gavn af denne viden.

kmikkel

Indlæg af kmikkel » 16 sep, 2009 18:49

Du har helt ret. Man kan skifte det halve af bilen inden man rammer rigtigt. Har denne morgen indleveret bilen hos Alfa i Vejle, og så må vi se hvad de siger? Skal også have "slukket" en airbaglampe ved samme lejlighed. Jeg vil vende tilbage med resultatet af dette besøg, så andre også kan have gavn af denne viden.

kmikkel

Indlæg af kmikkel » 25 sep, 2009 21:28

Så er det rent formel 1 med Alfa´en igen! En ny MAF løste mine trækkraftproblemer. En ny Airbagstyrebox løste mit airbagproblem. Et nyt udstødning løste mit lydproblem, og så skiftede vi lige tandrem også :o) En afsluttende regning på godt 20.000 løste så julegaveproblemerne :o)

elp

Indlæg af elp » 25 sep, 2009 22:30

Der fik din Alfa vist den tur den havde fortjent, dejligt at høre, at den i geng snurre som den skal.

svendm
Geografisk sted:

Indlæg af svendm » 25 sep, 2009 23:00

Du skulle have kørt ud til Fiat i Hedensted der er priserne ikke så vilde og servicen er helt i top.
Jeg fik skiftet min højtryks pumpe og en ny tandrem på min 156 1,9 jtd, for 11000,-kr.
Hos Alfa i Vejle var der 14 dages ventetid og så koster det "godt 20000,-kr" fik jeg oplyst.[V]
Behøver jeg nævne at jeg har brugt dem lige siden.[:D]
Mvh.
Svend

Besvar

Tilbage til "Alfa 156 Motor"