Manglende trækkraft

Motor, motor-styring og komponenter på motor
Besvar
langarm
Geografisk sted:

Manglende trækkraft

Indlæg af langarm » 07 apr, 2011 22:13

Hej. Jeg har en alfa 156 1,8 fra 1999.
Når jeg køre i den har den svær ved at tage gassen, og det er lige meget hvor meget eller lidt jeg træder på speederen så har det samme effekt, altså den trækker ikke bedere når jeg trykker speederen i bund. Jeg har før haft et problem med at den "døde" når den nåede 4000 omdrejninger, men den fejl fik jeg slettet og nu er det så galt lige meget hvor ,mange omdrejninger den tager. Er der nogle der ved hvad problemet kan være?

Jeg har været ved mekaniker og fået udmålt fejl på bilen, der var 13 fejl at spore. :( men efter vi skiftede luftmængdemåleren, var der kun en fejl og det var på lambdasonden, men han testede den og den havde den rigtige spænding, som han sagde at fejlen kunne godt ligge foran lambdasonden? den vil stadig ikke køre optimalt. Er der nogle der ved hvad fejlen skyldes?

langarm
Geografisk sted:

Indlæg af langarm » 08 apr, 2011 08:25

Vil lige tilføje at når bilen er kold køre den fint (kan bare ikke komme over de 3-4000 omdrejninger) de første par minutter, derefter slår den lige pludselig over og kan næsten ikke trække.

elp
Geografisk sted: Danmark

Indlæg af elp » 09 apr, 2011 04:27

Der er noget knas med motorstyringen, så det er nemmest at få eb fejlrapport fra den på et Alfa eller Bosch værksted.

langarm
Geografisk sted:

Indlæg af langarm » 25 apr, 2011 03:16

er nu igen en glad alfa ejer :) Jeg har haft den på alfa værksted i viborg hvor de sagde at comnputeren meldte fejl på lambdasonden. efter de har prøvet at skifte den til en ny, melder den stadig fejl derpå så de satte den gamle på igen. Jeg fik bilen hjem igen da jeg ikke har råd til at have den på alfaværksted :( Men da den kom hjem tjekkede jeg katalysatoren og den var faldet sammen, så efter jeg har skiftet den til en ny, så køre bilen som en drøm igen :)

Besvar

Tilbage til "Alfa 156 Motor"