AC Køler gået, eller?

Indlæg som ikke passer ind under de andre fora omhandlende Alfa 156
Besvar
dobbelthage
Geografisk sted: Danmark

AC Køler gået, eller?

Indlæg af dobbelthage » 05 jul, 2011 09:04

Hej Alfister,
Min Alfa Romeo 156 - 2,0 JTS fra 2003 bliver ikke tempereret og det fik jeg virkelig at føle her i varmen forleden.
Havde sat den på 16,5 grader, men luften der kom ind i bilen var meget varmere, så jeg mistænkte AC køleren for at være ødelagt.
Kørte til min mekaniker, som satte maskine på og konstaterede at der ingen væske var tilbage, samt at der var en utæthed.
Efter han havde lyttet lidt og jeg tændte bilen, sagde han at han så en røgsky fra AC køleren, så det måtte være den der var ødelagt!
Lyder det rigtigt?
Andet spørgsmål;
Han kiggede i sit system og sagde han ikke kunne vurdere hvilken størrelse, altså ac køler han skulle bestille hjem til bilen, da der var 3 forskellige til min model?!
Så han skulle have bilen og skille den ad før han kunne se hvilken størrelse han skulle bestille, lyder det rigtigt?
Blot nysgerrig, til når jeg imorgen skal hente min bil og spændt på prisen!
Tak for svar på forhånd

KLY

Indlæg af KLY » 09 jul, 2011 07:58

Hvad blev dommen!?

svendm
Geografisk sted:

Indlæg af svendm » 10 jul, 2011 01:46

Hvis den røgsky han så var lysegrå kan det godt være rigtigt.
Jeg syntes det lyder lidt mystisk at han ikke kan vurdere hvilken model det er når han har stelnummeret på bilen.
Hvis det var mig ville jeg køre til et autoristiseret værksted, de kan se det og ved lige hvordan det skal laves.
Held og lykke med det.
Mvh. Svend

elp

Indlæg af elp » 10 jul, 2011 08:04

Kør til et a/c servicecenter og få dem til at finde det korrekte kølelegeme til dit a/c system, de er eksperter og kan se, hvilke del som passer. Oftes er de en del billigere end forhandlere og værksteder.

william
Geografisk sted:
Kontakt:

Indlæg af william » 27 sep, 2011 04:54

Prøv dem her KLIMAANLAGE AC køler hedder på tysk verdamper,den sidder boltet på den almindelige køler allerforrest,der skal temmelig meget af for at komme til AT SKIFTe DEN, DEN MEKANIKER MÅ KUNNE REGNE UD FRA STELNUMMERET hvad der passer til din bil !!!http://www.parts2go.de/Verdampfer-Klima ... 0.html.Kan ikke lige se der skulle være mere end en slags til en AR 156 2,0(den skal nemlig passe til den smallere (24 mm )vandkøler den sidder på!)
Du kan også prøve at forhandle prisen på din reservedel ned med din autoriserede forhandler John hos Vestergaard biler i Odense plejer at være god til at finde dele der passer.
Hvis du selv skifter lortet skal den alm. vandkøler altså af også.det kræver lidt snilde og 4 l rød kølervæske, deminiraliseret vand husk at afmonter stelforbindelsen så din køle-ventilator ikke går igang,det koster fingerspidser!!!!!
se evt under links på denne side.
God fornøjelse !!!
Skal selv til at skifte min egen vandkøler , den siver kølervæske pis!
mvh.
William Lûtken

dobbelthage

Indlæg af dobbelthage » 16 nov, 2011 06:39

Tak for jeres svar. Jeg skulle nok have kørt til et a/c servicecenter, som nogle af jer nævnte. Han skiftede a/c køleren og jeg kørte i min bil i 2 timer og så var det det samme igen! Så fik jeg en ny tid, hvor han så konstaterede det var et meget langt og bøjet rør der gik oppe fra toppen og vist nok helt ned til køleren. Igen kørte jeg og næsten det samme skete, at bilen stadig ikke kunne blive kold!!! Så bestilte jeg tid for 3. gang hvor han så skiftede et meget lille rør nede ved køleren og nu virker det så endelig. Det har han så sendt en regning på ca. 7000 for!!!!! Man ved jo snart ikke hvad man skal sige til det. Da jeg nævnte lidt om det, sagde han bare at så måtte det være alle 3 ting som var i stykker!!!

svendm
Geografisk sted:

Indlæg af svendm » 16 nov, 2011 07:59

Der er et gammelt ordsprog der hedder : af skade bliver man klog, sjældent rig [:)]

elp

Indlæg af elp » 16 nov, 2011 19:32

Valg af værksted er altid en tillidssag, så hvis du har mistet tilliden til værkstedet, så vælg et andet, som du evt. har fået anbefalet.
Det jeg ikke forstår er, at værkstedet tilsyneladende ikke har trykprøvet a/c systemet efter hver udskiftning af kompuneneter.

Besvar

Tilbage til "Alfa 156 Generelle emner"