Dyserudskiftning på JTS
Dyserudskiftning på JTS
<p>Hej Alfafolket. Er der måske nogen som ved hvordan man udskifter en dyse på en JTS motor??</p><p>Insugeningshus vil ikke ud sådan bare [:(] og dyserne sidder lige under [V]</p><p>Efter et par timmer måtte jeg give op.</p><p></div></p><p>Hjælp !</p>
På en JTS sidder dysserne oppe i topstykket mellem knastakslerne, på TS modellen sidder de i indsugningsrørerne.
Jeg kan se på dit indlæg på KLY's spørgsmål, at du har haft problem med udsættere længe. Har du fået udlæst en fejlrapport fra motorstyringen (ECU)? Hvis ikke er det, det første du skal have gjort.
Udsætter på en enkelt cylinder kan være årsaget af andre ting end dyssen. Dårligt tændrør, tændspole eller ledning, utæthed i indsugning eller dyssen eller dens elforbindelse.
Tilkoksning af dyssen kan også være forårsaget af højt olieforbrug (den den ene cylinder), hvilket kræver at årsagen til olieforbruget fjernes (stempelringer eller ventil olie O-ringe), større operation.
Hvis du har fået konstateret at dyssen er tilstoppet/kokset via ECU udlæsning, og der ikke er andre fejl, så prøv med et dysse renseprodukt, BelAir er anbefalet af mange JTS ejere.
Ingen af de fejl jeg nævner her, har forbindelse til et evt. dårligt batteri. Før du køber et nyt, så få belastningsudmålt det du har. Du skal have 12-12,5 volt (målt mellem pålerne) unden beslatning, med alt lys, el-bagrude og blæser tændt, skal du have 10,5-11 volt og det samme ved normal opstart af motor. Hvis de sidste mål er under 10 volt, er batteriet ved at være færdigt.
Jeg kan se på dit indlæg på KLY's spørgsmål, at du har haft problem med udsættere længe. Har du fået udlæst en fejlrapport fra motorstyringen (ECU)? Hvis ikke er det, det første du skal have gjort.
Udsætter på en enkelt cylinder kan være årsaget af andre ting end dyssen. Dårligt tændrør, tændspole eller ledning, utæthed i indsugning eller dyssen eller dens elforbindelse.
Tilkoksning af dyssen kan også være forårsaget af højt olieforbrug (den den ene cylinder), hvilket kræver at årsagen til olieforbruget fjernes (stempelringer eller ventil olie O-ringe), større operation.
Hvis du har fået konstateret at dyssen er tilstoppet/kokset via ECU udlæsning, og der ikke er andre fejl, så prøv med et dysse renseprodukt, BelAir er anbefalet af mange JTS ejere.
Ingen af de fejl jeg nævner her, har forbindelse til et evt. dårligt batteri. Før du køber et nyt, så få belastningsudmålt det du har. Du skal have 12-12,5 volt (målt mellem pålerne) unden beslatning, med alt lys, el-bagrude og blæser tændt, skal du have 10,5-11 volt og det samme ved normal opstart af motor. Hvis de sidste mål er under 10 volt, er batteriet ved at være færdigt.
HejErik. Jeg har fået udlæst fejlraport flere gange med samme resultat. lige meget hvad der blev skiftet på motoren, har den meldt om fejl på første cyl. Tændør og tændspoler er også ny. Målinger viser at strøm til tændspolerne er ok. Nyt batteriet har heller ikke hjulpet [:(!]. Har også brugt rensespray til indsugening og tre dyserenser fra forskelige producenter inclusiv Bell Ad. Har stadig min ny dyse til at prøve [:)] Hvis det ikke hjælper så skal jeg på lykkepiller..[xx(]
<p>Hej. Tændrøret var bare lidt tilkokset og bestemt ikke helt tørt. Skal til at skifte dysen som det næste.</p><p>Det ser bare sort ud[:(] En skine med dyser ligger godt gemt under indsugningsmanifold. Har prøvet skrue lidt på det uden held og har ingen ide hvordan kan det afmonteres[?]</p><p>Har høret at det er en opgave som tager flere timer [:0]</p>
Min Rep. CD omhandler ikke JTS modellerne, men dette link viser reservedelene til JTS indsprøjtningssystemet
http://eper.fiatforum.com/eper/navi?COU ... INDOW_ID=1
Iflg. det ser det for mig ud til, at fordelerrøret til dysserne sidder oppe ved dysserne.
Held og lykke
http://eper.fiatforum.com/eper/navi?COU ... INDOW_ID=1
Iflg. det ser det for mig ud til, at fordelerrøret til dysserne sidder oppe ved dysserne.
Held og lykke