6 gear i 156 2,0
-
Peter T. Møller
- Geografisk sted: Danmark
6 gear i 156 2,0
Jeg er ved at købe en 156 2,0 som jeg påtænker div. ombygning af. Men jeg spekulerede på om der findes en 6 trins gearkasse til 156?
Hej,
siden det er længe siden at spørgsmålet er blevet stillet vil jeg høre om der er nogen, der har hørt om/prøvet at bygge en 6-trinsgearkasse på en 2,0 TSér.
Ved at Novitech kan levere et højere 5th. gear, men synes det kunne være sjovere med en 6-trins.
Kender i hastigheden i 6-gear ved 1000 o/min?
siden det er længe siden at spørgsmålet er blevet stillet vil jeg høre om der er nogen, der har hørt om/prøvet at bygge en 6-trinsgearkasse på en 2,0 TSér.
Ved at Novitech kan levere et højere 5th. gear, men synes det kunne være sjovere med en 6-trins.
Kender i hastigheden i 6-gear ved 1000 o/min?
En Alfa 4 på række motor er lidt længere end en 6 i "v". Desuden er der nogle ændringer i V6'ernes styretøj (drejer ikke så skarbt) og sikker inderskærm.
Det er rigtigt som tidligere skrevet i denne tråd, at Novitech lavede et længere 5. gear til deres Turbo udgave. CarCenter i Kbh, Amager er agent for Novitech i DK.
Det er rigtigt som tidligere skrevet i denne tråd, at Novitech lavede et længere 5. gear til deres Turbo udgave. CarCenter i Kbh, Amager er agent for Novitech i DK.
Tak,
ja der er nok for meget bøvl med at få en 6-trins gearkasse til at passe.
Udvekslingen i de fire første gear passer også ganske udmærket til turboen motoren så jeg tror jeg vil prøve med et længere 5-gear fra Novitech.
Det er så vidt jeg husker heller ikke så dyrt - under 2K.
Det vil også tage for meget af det sjove med en alt for høj gearing.
ja der er nok for meget bøvl med at få en 6-trins gearkasse til at passe.
Udvekslingen i de fire første gear passer også ganske udmærket til turboen motoren så jeg tror jeg vil prøve med et længere 5-gear fra Novitech.
Det er så vidt jeg husker heller ikke så dyrt - under 2K.
Det vil også tage for meget af det sjove med en alt for høj gearing.