1,7 16v boxer er der forskellige motortyper ?

Motor, motor-styring og komponenter på motor
Besvar
KitcarLasse
Geografisk sted: Danmark
Kontakt:

1,7 16v boxer er der forskellige motortyper ?

Indlæg af KitcarLasse » 11 jun, 2004 06:05

Hej igen - Jeg håber der er en ekspert der kan hjælpe mig med dette lille problem ????

Jeg er ejer af en Alfa Romeo 33 1,7 16v QV fra 90´ og den har jo denne lækre 1,7 16v boxer motor hvor der oven på det sølvgrå "panum-kammer" (vist ikke stavet rigtigt ?) står : Øverst i venstre hjørne er der 3 grå streger ! I højre øverste hjørne står der 16 v og under det står der Alfa Romeo med svungende sølvgrå bogstaver............

Nu er problemet at jeg har bestilt en anden brugt 1,7 16v boxer motor hjem - MEN til min forskrækkelse ser jeg den oven på "panum-kammeret" ser TEMLIG ANDERLEDES UD !!!! Der er øverst en massse riller og inde i dem står der : Boxer 16v med rødt og herunder er der en glat flade med Alfa Romeo også rødt og aller underst er der igen riller !!!!
Er det samme type motor der BARE har fået lidt rødt og lidt riller oppe på kammeret ELLER er der tale om en helt anden model..... Hvis der er nogen der ved besked så vil jeg bliver utroligt glad for et hurtigt svar....

Se evt. mine alfa boxerbillede på :http://www.gearheads.dk/nuke/modules.ph ... s&album=69

De to ens Alfa boxermotorer på øverste linie = den nye jeg er i tvivl om er identisk med min gamle motor- som ses nede på anden linie som nr 1 !!!!!!!

TAK TAK mange TAK [xx(][xx(][xx(]

mvh kitcarlasse

[file]Min_alfa_33_motor.jpg,318,,0[/file]

[file]Den_nye_16v_boxer_jeg_er_i_tvivl_om.jpg,318,,0[/file]

Peter Dyrelund

Indlæg af Peter Dyrelund » 16 jun, 2004 17:59

Hej Lasse

De to 16V-motorer er teknisk ens.

Den førstnævnte i din beskrivelse stammer fra en Alfa 33 1.7 16V, som havde denne manifold.

På de senere Alfa 145/146 1.7 16V, som havde samme motor, var der monteret den mere kantede indsugningsmanifold, som nogle siger har et bedre flow end den gamle.

mvh
Peter

KitcarLasse
Kontakt:

Indlæg af KitcarLasse » 17 jun, 2004 04:59

Aha det forklarer jo alt [:D]

Tak Peter D, takker og bukker [:)]

mvh kitcarlasse

Besvar

Tilbage til "Alfa 33 Alle modeller Motor"