147/156 GTA Fælgdesign

Her kan du placere indlæg som ikke passer ind i nogen af de oprettede fora.
Besvar
Cavis
Geografisk sted: Danmark

147/156 GTA Fælgdesign

Indlæg af Cavis » 15 mar, 2004 10:39

Har lige købt de originale GTA Fælge i 7½ * 17" til min 156 - dem med de 5 store huller! En af grundene til købet var at få en "Rigtig" Alfa fælg, hvis design ikke fandtes andre steder.

MEN, er nu blevet noget overrasket over at se at Porsche til deres 928 (77-85), har en fælge præcis magen til. Porsche er ok - har selv en - men alligevel, så er det ikke en rigtig Alfa fælg - eller hva!?

Har Alfa før i tiden brugt den på deres tidligere GTA biler? Hvorefter Porsche har "hugget" designet til deres 928, eller er det Alfa der har "Lånt" et Porsche design????

Hvis det sidste er tilfældet, kører jeg altså rundt med en "Tyskerfælg" Nok et luksusproblem, men alligevel.

Mvh.

[file]156_Veloce_16_Fælg.jpg,128,,0[/file]

[file]928_Fælg.jpg,128,,0[/file]

Alfista
Kontakt:

Indlæg af Alfista » 16 mar, 2004 08:17

Phonedial fælge - som de kaldes - er vist ikke Alfas opfindelse. De er blevet et Alfa-kendetegn - men anvendes på en del andre biler, Lige nøjagtigt de fælge du har købt, synes jeg faktisk falder lidt udenfor Alfas linie. De har jo "huller" ved siden af "hullerne" - forstår du hvad jeg mener?! Det er altså ikke en "plan" flade der er huller i - som på en drejeskive. Og i øvrigt er der for få huller. Kun 5? Jeg har før tænkt på at de ligner 928'erens - men jeg tror det er et sammentræf. Mig bekendt blev dine fælge introduceret med 156'eren. De har i hvert fald ikke været anvendt på de gamle GTA'ere.
Men altså; det er da en superflot fælg - og den passer fint til 156'eren.

Egebjerg

Indlæg af Egebjerg » 17 mar, 2004 08:49

Syntes slet ikke at de fælge ligner hinanden. I så fald kunne man tale om et hav af "kopier" blandt de store producenter. OZ, Zender, BBS osv.

http://www.wheelenhancement.com/Phoned.htm

Besvar

Tilbage til "Andre Indlæg"