Hej ...
Jeg er faldet pladask for en 156 V6. Men "problemet" er, at jeg skal til at køre ca 250 km om dagen, pga. arbejde.
Mit spørgsmål er så, hvad skal man regne med af bensinøkonomi i sådan en model på en motorvejstur (130-140 km/t) ?
... turen går imellem Aalborg og Aarhus.
Det skal siges at jeg ikke er til diesel. Så lige nu er det ikke en mulighed ... indtil videre ihvertfald.
I min verden betyder køreglæde mere end økonomi, men forskellen kan selvfølgelig blive så stor, at det ikke kan forsvares.
Satser på at kan finde en fornuftig V6'er til 120 - 140.000 kr.
bensinøkonomi ... v. 156 V6 ????
-
Ole Jørgensen
- Geografisk sted: Danmark
Hej Jacob
Hvis du kan holde den på 130 - 140 km/t på motorvejen med konstant hastighed, burde der være mulighed for at køre mellem 10 - 12 km/l, men det bliver nok svært at holde foden fra speederen. Det er især ved bykørsel, at V6'eren er meget tørstig.
Jeg kører selv en GT 3,2 V6, som lige har kørt mellem 10 - 11 km/l ved motorvejskørsel med hastigheder på 120 - 160 km/t gennem Tyskland (vi var flere biler der fulgtes ad). Men ved bykørsel er der ikke mere end 6 - 7 km/l.
Husk også at kigge ind på www.cuoresportivo.dk
Held og lykke med din kommende Alfa V6.[:)]
Hvis du kan holde den på 130 - 140 km/t på motorvejen med konstant hastighed, burde der være mulighed for at køre mellem 10 - 12 km/l, men det bliver nok svært at holde foden fra speederen. Det er især ved bykørsel, at V6'eren er meget tørstig.
Jeg kører selv en GT 3,2 V6, som lige har kørt mellem 10 - 11 km/l ved motorvejskørsel med hastigheder på 120 - 160 km/t gennem Tyskland (vi var flere biler der fulgtes ad). Men ved bykørsel er der ikke mere end 6 - 7 km/l.
Husk også at kigge ind på www.cuoresportivo.dk
Held og lykke med din kommende Alfa V6.[:)]
-
Ole Jørgensen
- Geografisk sted: Danmark
Jakob, jeg ved der er flere Alfa 156 2,5 V6 ejere indepå www.cuoresportivo.dk , prøv også at forhøre dig der.[:)]
Min 155 2,5 V6 12v gik ca. 10 på langture ved "jævn" kørsel - the Alfa way... ;o)
Den havde så også kun 165 HK.
2,5 24v yder jo 192HK, men er selvfølgelig også et stykke nyere teknik. Jeg ville kalkulere med 9 på literen i snit og så blive glædelig overrasket hvis brændstof-budgettet IKKE overskrides istedetfor at blive skuffet ;o)
Men kører du så langt BØR du IMØ vælge diesel. En 1,9 JTD kan godt køre næsten det dobbelt - eller ihveretfald 50% længere pr/l. og samtidig med at prisen så ca. er 1 Kr. billigere pr. l. brændstof så spares der alt andet lige MANGE penge årligt i brændstof.
Just my 2 cents ;o)
Good luck no matter what!
Den havde så også kun 165 HK.
2,5 24v yder jo 192HK, men er selvfølgelig også et stykke nyere teknik. Jeg ville kalkulere med 9 på literen i snit og så blive glædelig overrasket hvis brændstof-budgettet IKKE overskrides istedetfor at blive skuffet ;o)
Men kører du så langt BØR du IMØ vælge diesel. En 1,9 JTD kan godt køre næsten det dobbelt - eller ihveretfald 50% længere pr/l. og samtidig med at prisen så ca. er 1 Kr. billigere pr. l. brændstof så spares der alt andet lige MANGE penge årligt i brændstof.
Just my 2 cents ;o)
Good luck no matter what!