Blæser Problem

Elektrisk og elektriske/elektroniske komponenter
Besvar
Kisser
Geografisk sted: Danmark

Blæser Problem

Indlæg af Kisser » 05 mar, 2007 08:02

Hejsa Drenge

Måske der er nogen der kan hjælpe, men blæser virker ikke på niveau 1-2-3 men på niveau 4 kører den for fuld drøn.
Jeg har tjekker manualen og kan kun finde at der skulle sidde en sikring i motorrummet, men den er ok.
Kan ellers ikke læse i manuallen hvad det ellers skulle være.
Har været sikringer i hele bilen igennem, dog uden held
Er der nogen der har et bud ???

Kisser
Geografisk sted: Danmark

Indlæg af Kisser » 22 mar, 2007 10:11

Så vender jeg lige tilbage, jeg fandt ud af problemmet så måske det kan hjælpe andre.
Der sidder en modstand ( Printplade med en lille fjeder ) under handskerummet.
Først skal man fjerne beklædningen som sidder fast med 2 møtrikker, helt inde bagved er der et plast låg som holdes af 2 skruer, disse fjernes og printpladen trækkes forsigtigt ud, stikket tages af. På selve printpladen sidder de en lille metal fjeder, er den gået løs på print pladen loddes den på igen, sæt stikket på igen og afprøv blæseren ( gad ikke skrue den på plads igen, vis der stadig var en fejl, og det var der så ned til Alfa i flensborg og hente en ny modstand pris ca. 300,00 kr.

og nu er alt vel igen

satko
Geografisk sted:

Indlæg af satko » 22 apr, 2007 11:19

Hej Kisser

Har nøjagtig det samme problem med min Alfa[:)]. Så nu ved I godt hvad min søndag skal gå med[:D] Tusind tak for tippet.

Mvh Satko

satko
Geografisk sted:

Indlæg af satko » 19 sep, 2008 17:31

Hej

Jeg har gjort brug af Kisser´s løsning, og fik loddet fjederen tilbage på printpladen. Og min blæser funker igen. Men inden jeg satte printpladen på plads, afprøvede jeg den. Og det jeg undrede mig over var at den blev så varm. Er det normalt? eller er fjederen loddet forkert? Så vil jeg hellere bruge nogle penge på en ny printplade/modstand, i stedet for at printpladen ødelægger/brænder/smelter noget andet dernede.

Besvar

Tilbage til "Alfa 156 El-system"