Hej med jer , jeg er ny herinde og høre måske ikke rigtig til her i nu.
for jeg går og tænker på at købe mig en alfa 156 SW 1,8 ts , jeg syndes at det er en lækker bil ,men ved også at alfa ikke hørte til de meste stabile biler før i tiden , men hvordan er de i dag ? den model jeg har kik på er fra år 2000 kørt 190000km og er synet i 2008 , har fået komplet nye bremser .
er det en bil der ruster?? eller problemer med??
DET JEG GERNE VILLE VIDE TØR JEG KØBE EN ALFA
Hilsen Kent
alfa 156
Hej Kent, herinde er alle velkommen.
Jeg har selv en 156 sw fra 2000, men min er en jtd.
Jeg har kørt 80000 km i den nu, den har lige rundet 230000, og der har overhovedet ikke været nogen problemer med den.
Den kan varmt anbefales og de ruster jo faktisk ikke i dag da de er galvaniserede.
Så svaret på dit spørgsmål: Ja selvfølgelig da.
Mvh. Svend
Jeg har selv en 156 sw fra 2000, men min er en jtd.
Jeg har kørt 80000 km i den nu, den har lige rundet 230000, og der har overhovedet ikke været nogen problemer med den.
Den kan varmt anbefales og de ruster jo faktisk ikke i dag da de er galvaniserede.
Så svaret på dit spørgsmål: Ja selvfølgelig da.
Mvh. Svend
-
kent Hansen
- Geografisk sted: Danmark
Hej Kent og velkommen. Der er ikke større farer ved at købe en 9 år gammel Alfa end ved at købe en 9 år gammel bil af et andet mærke, du skal blot se dig godt for og sikre at bilen er:
Alle service er overholdt og dokumentation for at tandremmen er skiftet, skal skiftes hvert 3. år eller max 80000 km.
De fleste biler i dag har galvaniserede karrosserier, men de kan ruste alligevel. Derfor, køb kun en som enten har været ekstra rustbeskyttet fra ny eller næsten ny, også her dokumentation.
At bilen bliver grundigt efterset inden du køber. Hvis du ikke selv ved hvad du skal efterse, så få et Alfa værksted eller f.eks. FDM til det.
Hvis sælger ikke vil lade bilen efterse eller kan dokumentere ovenstående, så find en anden, der er masser til salg.
Alle service er overholdt og dokumentation for at tandremmen er skiftet, skal skiftes hvert 3. år eller max 80000 km.
De fleste biler i dag har galvaniserede karrosserier, men de kan ruste alligevel. Derfor, køb kun en som enten har været ekstra rustbeskyttet fra ny eller næsten ny, også her dokumentation.
At bilen bliver grundigt efterset inden du køber. Hvis du ikke selv ved hvad du skal efterse, så få et Alfa værksted eller f.eks. FDM til det.
Hvis sælger ikke vil lade bilen efterse eller kan dokumentere ovenstående, så find en anden, der er masser til salg.
-
kent Hansen
- Geografisk sted: Danmark