Pollenfilter

Indlæg som ikke passer ind under de andre fora omhandlende Alfa 156
Besvar
nhed
Geografisk sted: Danmark

Pollenfilter

Indlæg af nhed » 01 jun, 2010 04:59

<p>Hej</p><p>Tænker på at udskifte pollenfilter. Kan ikke umiddelbart finde det, men tænker det sidder under vinduesvisker/plastikskjold. Det virker lidt skrøbeligt, og jeg tænker, at jeg let kommer til at knække de små plastikdimser som holder det fast. Der er vist også noget med, at det ikke skal trækkes op. men trækkes til siden. Nogen som har erfaring ud i denne opgave??</p><p>V.h</p><p>Niels</p>

elp

Indlæg af elp » 01 jun, 2010 07:07

Filtret sidder ganske rigtigt under plastpladen foran vindspejlet i højre side. Når viskerarmen og pladen er afmonteret, sidder filtre under en holder, som holdes på plads af 2 skruer. De små hætter, som sidder over plastpladens skruer kan købes som reservedele, hvis de knækker når man tager dem af, men en lille skruetrækker e.lign.

nhed

Indlæg af nhed » 01 jun, 2010 16:43

Tak
Når du siger højre side, mener du så førerside, eller.....
Med hensyn til at afmontere skjoldet, er der en bestemt måde at gøre det på eller er det noget med, at plastdækslet skal trækkes baglæns og ikke løftes op??
V.h
Niels

elp

Indlæg af elp » 01 jun, 2010 17:51

Højre side er set fra førersædet/kørselsretningen.
Dækslet er to delt, så kun højre viskerarm skal afmont. - fjern det lille runde dæksel nederst og skrue møtrikken af, sprøjet med VD40 e.lign. og vrik armen af. Dækslet er fastgjort med 3 skruer, en ude i højre hjørne under lille plastic dæksel og 2 synlige ved midten og midt mellem de 2 andre, sidder lige bag gummitætningslisten. Brug en flad ikke for skarb skruetrækker eller lille spartel til at vrikke dækslet løs ved forruden.

nhed

Indlæg af nhed » 02 jun, 2010 01:40

<p>Super, den er jeg med på! nu skal dæksllet af, men jeg er bange for at tage for hårdt fat. Skal det trækkes sidelæns, eller "hives" direkte op. Det ser ud, som om det skal trækkes ud mod skærmen for at tages op, eller tænker jeg helt forkert??</p><p>V.h</p><p>Niels</p>

elp

Indlæg af elp » 02 jun, 2010 03:19

Iflg. tegning værksteds manualen, skal det trækket op fra forruden.

Besvar

Tilbage til "Alfa 156 Generelle emner"