Ny (brugt) højre sidespejl

Indlæg som ikke passer ind under de andre fora omhandlende Alfa 156
Besvar
menno
Geografisk sted: Danmark

Ny (brugt) højre sidespejl

Indlæg af menno » 16 nov, 2011 06:59

<p>Hej! Jeg har hos Suhr's Auto Genbrug købt en brugt højre sidespejl til min 156'er (fra 1998). [:D]  De sagde at selv en med to venstre hænder kunne montere den. Vippe den pynte dims væk på indersiden af døren. Tre skruer og tadaaa! Jeg har vippet den pyntedims væk og kan se de tre skruer. Det kan i sigselv ikke være svært at løsne dem. Men ... stikket sidden in under inderpanelen af døren. Jeg kan se den men kan ikke få den op så jeg kan løsne den fra ... "den anden side" af stikket. [:o)]. Jeg ved ikke hvor hårdt jeg kan hive for at få den op. Mit spørgsmål lyder derfor: KAN man skifte en sidespejl UDEN at afmontere inderpanelen? Om jeg kan det er jo en helt andet sag ...  / Mvh Menno</p>

elp

Indlæg af elp » 16 nov, 2011 19:41

Det ser ud til, at ledngen er en del spejlenheden, så stikket sidder i døren/ruderammen. Prøv at se om der et en lille tap, som skal klemmet op/ind for at trække stikke på ledningen ud.

menno

Indlæg af menno » 16 nov, 2011 19:46

Hej Erik! Jeg kan se stikket, røre det men ikke komme så langt ned at nå den lille tap. Og hvis jeg kunne få en af mine børn til det så er spørgsmålet: hvordan kan jeg give modstand når jeg skal klikke den nye stik ind i det som sidder i bilen? Det er derfor jeg ønsker at få hele den stik-kombi oppe fra inderpanelen. Forstår du hvad jeg mener?

elp

Indlæg af elp » 16 nov, 2011 20:24

Det er nok lettest, hvis du har en spidstang e.lign. til at vrikke stikket frem. Det er osgå lettere med en tang at klemme tappen med og trække stikkene fra hinanden med den anden hånd. Men jeg har ikke prøvet sidespejlet på 156, men det er sådan, jeg ofte trække genstridige stik fra hinanden.

pallekragh

Indlæg af pallekragh » 21 nov, 2011 03:39

Som Erik er ind på at man skal bruge en spidstang og at stikket sidder i døren, jeg kan kun sige det gør den på min 145 og der er et stik som ved og fjerne 2 små plastik dimser/flige kan skille stikket ad oppe ved spejlet/døren. Held og lykke til[:)] 

william
Geografisk sted:
Kontakt:

Indlæg af william » 23 nov, 2011 06:26

<p>William er skuffet over at du ikke straks er henvist til den udmærkede hjemmeside som ovenikøbet viser hvilket værktøj du skal bruge til det stik!!!!!!!</p><p>Aldrig volde når den rigtige teknik kendes!!!!!!!! </p><p>kig her :  den ligger under links her på siden under alfa 156 , den hedder reparationslink</p><p> </p><p> https://sites.google.com/alfaromeo156sidespejl/</p>

svendm
Geografisk sted:

Indlæg af svendm » 23 nov, 2011 07:26

Og jeg er skuffet over Williams link ikke virker....[:D]

william
Geografisk sted:
Kontakt:

Indlæg af william » 24 nov, 2011 07:06

okay det gør det faktisk ikke !!!!! kopier dette : alfaromeo156reparation til din søgemaskine så kommer der hits til fantastisk dansk hjemmeside om alle de herlige timer du kommer til at bruge med verdens smukkeste bil.
Plan B klik på ham der william på denne hjemmeside og så lander du på min første side med noget undervognsskidt.
Du skal bruge en lille skruetrækker til at presse låsen på plastikstikket ind herefter kan du trække øverste del af stikket op,den nederste sidder fast i døren,men har det med at dreje sig når du skal samle lortet igen så der skal du have en længere tynd skruetrækker til at få stikket til at dreje på plads,herefter kan stikket samles uden at afmontere hele dørpladen.spray evt lidt silikonespray på stikket inden du trækker det fra hinanden

william
Geografisk sted:
Kontakt:

Indlæg af william » 24 nov, 2011 07:08

plan B

Kig på dette inden du starter.

http://alfaromeo156-william.blogspot.com/

William Lütken

pallekragh

Indlæg af pallekragh » 26 nov, 2011 07:05

Godt gået Williamm