Alfa emblem

Indlæg som ikke passer ind under de andre fora omhandlende Alfa 156
Besvar
Malmgren
Geografisk sted: Danmark
Kontakt:

Alfa emblem

Indlæg af Malmgren » 05 okt, 2006 23:09

På min Alfa Romeo 156 Rozzo 2,0 T Spark er det røde kryds i det hvide flag i Alfa emblemet slidt væk. Værst er det på det forreste Alfa emblem. På min kones Alfa Romeo er der intet problem ang. dette.
Hvad kan jeg gøre? Kan man skaffe et nyt emblem, hvor det røde kryds i flaget er intakt og kan jeg så beskytte dette mod slid el.lign så det røde kryds ikke igen forsvinder.
Er der i øvrigt nogle i vores udemærkede klub, der kan fortælle historien bag sammensætningen af Alfa Romeo emblemet?

elp

Indlæg af elp » 05 okt, 2006 23:52

Det er nok blegnet i vaskehallerne og af solen. Der er nok ikke andet at gøre end skifte emblemet og evt. give det noget klar lak som beskyttelse. Din kone er nok bare lidt heldigere en du, eller også er det fra en bedre årgang.
Det røde kors er byen Milano's våbenskjold og Slangen Lombadiets (om ikke våbenskhold, så symbol). Begge dele stammer fra adelsfamilien Visconti, som var grever i Milano fra 1277 og dermed Lombadiet.

dkcbje1

Indlæg af dkcbje1 » 14 okt, 2006 02:20

Ja, du kan sagtens skifte emblemet. Men det er lettest foran hvor det er lige til at skrue af. Har lige gjort det sidste uge. Til min 166 kosted hele kromrammen incl emblem ca. 500 DKK incl moms hos Max Due, men emblemet kan købes seperat. OMkring emblemet på bagklappen, så er det lidt mere besværligt, men det kan lade sig gøre.

will
Geografisk sted:

Indlæg af will » 04 jan, 2007 20:07

Alfa emblem for.
Hele "trekanten" skal skrues af,emblemet er forsynet med to stifter bagpå og disse er fastholdt med et par låseskiver som man altså kun kan komme til bagfra,derudover er emblemet limet på med en dobeltklæbende tape.Brug f.eks acetone til at opløse denne lim for hvis du bruger værktøj risikere du nemt at ødelægge chromen på plastiktrekanten!!!Pas på de de to låseskiver for de følger ikke med det nye emblem!!!!
Will

Tjaller
Geografisk sted:

Indlæg af Tjaller » 19 maj, 2010 06:42

Kan se at det er adskillige år siden der sidst er skrevet i denne tråd, men jeg skriver videre i den, da jeg igennem nogle år og mange timers bøvl med udskiftningen af frontemblemer, mener at have fundet en rigtig fin og effektiv løsning.

Og med denne guide håber jeg at endnu flere vil udskifte deres emblemer med nye, da de gamle slidte/falmede er en skædsel for en Alfist som jeg :D To nye emblemer (for og bag) kan i dag købes for 550,- incl moms og forsendelse (spørg hvis du ikke kan finde dem så billigt, så hjælper jeg gerne)

UDSKIFTNING AF EMBLEM PÅ FRONT:
Hele frontgrillen skal skrues af. Emblemet er forsynet med to stifter bagpå og disse er fastholdt med et par låseskiver som man altså kun kan komme til bagfra. Emblemet er limet på med en dobbeltklæbende tape, og her kommer det smarte! Begynd at skær en firkant på ca. 2x2cm med kontrolleret hånd med vinkelsliber i centeret af emblemet, én side af gangen - stille og roligt - til du kan se at du er igennem metallet. Pas på at den ikke smutter, og derved ødelægger den fine front, som jo ikke skal udskiftes. Du vil med garanti ikke nå at skære alle fire sider i firkanten inden EMBLEMET FALDER AF AF SIG SELV :) Dette skyldes at emblemet varmes op og tapen slipper! Nu er der kun lidt taperester tilbage på frontgrillen, som kan gnubbes af med en negl, og de allersidste rester tages med lidt acetone, som ikke skader frontgrillen, hvis du skulle ramme dér :) Brug IKKE værktøj - du ødelægge nemt chromen på frontgrillen. Pas på de to låseskiver for de følger ikke med det nye emblem. Jeg har dog erfaret (i flere tilfælde), at disse låseskiver er rustet væk og ikke har nogen funktion. Efter min mening kan disse uden problemer undlades, hvis du sørger for en rigtig fin afrensning af den gamle tape.

Og VUPTI, det nye emblem sættes på, og det kan ikke sættes skævt på, da det bliver styret af to små stifter bag på emblemet.

Så hermed er I alle opfordret til at skifte jeres slidte/falmede emblemer! :) Hvem ville fx. køre i en Jaguar eller Mercedes med brækket frontfigur? .. Jeg ville ikke - og lad os værne om det fine Alfa-mærke, som bevidner at vi får en fed køreoplevelse gang på gang :)

God fornøjelse.

pallekragh

Indlæg af pallekragh » 19 maj, 2010 09:41

Hvad med en hårtørre jeg har hørt de også kan varme[:o)]

Tjaller
Geografisk sted:

Indlæg af Tjaller » 19 maj, 2010 15:05

Hej, det er muligt en hårtørrer også kan bruges, jeg tror dog ikke det er nær så effektivt og jeg ville være en smule nervøs for selve frontgrillens forcromning, idet varmen rammer bredt..
Men man skal naturligvis vælge den løsning man føler sig tryggest ved :) .. Her bliver vi nok skilt imellem tømrere som jeg - og frisørere :P Hehe

fbn
Geografisk sted:
Kontakt:

Indlæg af fbn » 20 maj, 2010 08:10

Det skal du ikke være bange for, jeg havde kun en almindelig
230 vac varme apparat, den brugte jeg på fuld varme og langsom
blæser indstilling og det gik vældigt fint :-)))))))))

pallekragh

Indlæg af pallekragh » 21 maj, 2010 01:43

Så frisøren kunne bruges Tak til Frank

defess
Geografisk sted:

Indlæg af defess » 20 dec, 2014 19:28

<p>Hej Alle</p><p> </p><p>Hvad så med den bagerste på bagklap til STW?</p><p> </p><p>VH</p><p> </p><p>Anders</p>

defess
Geografisk sted:

Indlæg af defess » 20 dec, 2014 19:29

<p>Hej Alle</p><p> </p><p>Hvad så med den bagerste på bagklap til STW?</p><p> </p><p>VH</p><p> </p><p>Anders</p>

elp

Indlæg af elp » 20 dec, 2014 20:27

Du kan finde emblemer (og meget andet) til 156 her http://www.alfastumper.com/index.php?cP ... _1_123_429

elp

Indlæg af elp » 20 dec, 2014 20:28

Du kan finde emblemer (og meget andet) til 156 her http://www.alfastumper.com/index.php?cP ... _1_123_429

Besvar

Tilbage til "Alfa 156 Generelle emner"